Wikia

Potterwiki

Augustus Rookwood

Keskustelu0
723sivua
tässä wikissä

Август Руквуд
Augustus Rookwood
Biografiset tiedot
Sukupuoli

Mies

Arvonimi(/et)

Sanomaton

Ammatti

Salaperäisyyksien osastolla (ennen)

Liittoutumat
Kulissien takana
Augustus Rookwood oli Sanomaton ja kuolonsyöjä, joka toimi Salaperäisyyksien osastolla vakoojana Ensimmäisen velhosodan aikana. Igor Irkoroffin nimettyä hänet Voldemortin tukijaksi hänet passitettiin Azkabanin vankilaan. Hän vapautui vuoden 1996 joukkopaossa ja liittyi taas kuolonsyöjiin. Tylypahkan taistelun aikana Aberforth Dumbledore voitti hänet taistelussa ja nykyisin hän on oletettavasti joko vankilassa tai kuollut.

ElämäkertaMuokkaa

Vuodet vakoojanaMuokkaa

Rookwook työskenteli Taikaministeriön Salaperäisyyksien osastolla Sanomattomana. Jossakin vaiheessa Ensimmäistä velhosotaa hän kuitenkin ryhtyi kuolonsyöjäksi ja alkoi toimittaa Voldemortille sisäpiiritietoa ministeriöstä. Hänellä oli yhteyksiä useisiin korkea-arvoisiin velhovirkamiehiin, kuten Ludovic Bagmaniin, joilta hän sai tietonsa.

Vangitseminen ja pakoMuokkaa

Vuonna 1981 tai 1982 Rookwood otettiin kiinni toisen kyolonsyöjän, Igor Irkoroffin, annettua hänet ilmi päästäkseen itse vapaaksi Azkabanista. Hänet lähetettiin Azkabaniin, josta hän pakeni Voldemortin paluuta seuranneessa joukkopaossa yhdeksän kuolonsyöjätoverinsa kanssa neljätoista vuotta myöhemmin.

Salaperäisyyksien osaston taisteluMuokkaa

Koska Rookwood oli aiemmin työskennellyt Salaperäisyyksien osastolla, hänen tietonsa Ennustussalista olivat Voldemortille hyvin tärkeitä tämän yrittäessä saada itseään ja Harry Potteria koskeva ennustus haltuunsa.

Voldemortin houkuteltua Potterin ystävineen Salaperäisyyksien osastolle hakemaan ennustuksen, Rookwood oli yksi kahdestatoista väijyksissä olevasta kuolonsyöjästä. Lucius Malfoyn jakaessa kuolonsyöjät pareihin takaa-ajoa varten Rookwood oli ainoa, jolle ei määrätty paria, mistä johtuen on kehitelty teorioita, että hän ei olisi osallistunut jahtiin. Teorioiden mukaan hän saattoi olla varastamassa Salaperäisyyksien osaston esineitä tai käyttämässä osaston voimia nuoria vastaan, jopa manipuloimassa aikaa. Taistelun tuloksena Rookwood todennäköisesti vangittiin, kuten useimmat muut ministeriössä olleet kuolonsyöjät. Runsaan vuoden kuluttua Rookwook oli taas vapaana uuden joukkopaon ansiosta.

Tylypahkan taisteluMuokkaa

Kuten kaikki muutkin kuolonsyöjät, Rookwood osallistui Tylypahkassa käytyyn taisteluun vuoden 1998 toukokuussa. Hänen tiedetään ainakin taistelleen linnassa kouluun jääneitä oppilaita vastaan. Hänen oletetaan myös tappaneen Fred Weasleyn taistelun aikana, minkä seurauksena Percy Weasley syöksyi hänen kimppuunsa koston haluisena. Myöhemmin toisen taistelun aikana Aberforth Dumbledore tainnutti hänet. Luultavimmin hän päätyi taistelun jälkeen takaisin Azkabaniin, ellei saanut surmaansa.

UlkonäköMuokkaa

Päivän Profeetassa julkaistun pidätysvalokuvan perusteella Rookwood oli rokonarpinen, rasvahiuksinen velho, joka näytti pitkästyneeltä.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki