FANDOM

Dedalus Diggle on Feeniksin killan jäsen. Hän taisteli jo ensimmäisessä velhosodassa, lordi Voldemortia vastaan.

Voldemortin tuho Muokkaa

Dedalus Diggle asui Kentissä Voldemortin tuhoutumisen jälkeen. Hän oli vastuussa lentävistä tähdistä, jotka satoivat Kentissä, lordi Voldemortin kaatumisen juhlinnassa.

1991 Muokkaa

Dedalus nosti hattua Harry Potterille, nähtyään tämän kauppakierroksella Harryn lapsuusvuosina, ja tapasi Harryn puolijättiläisen Rubeus Hagridin kanssa Vuotavassa noidankattilassa.

1995 Muokkaa

Dedalus kuului Harryn pelastusryhmään, minkä oli määrä puolustaa Harrya mahdollisilta hyökkäyksiltä matkalla Feeniksin killan päämajaan.

1997 Muokkaa

Dedalus Diggle saapui Hestia Jonesin kanssa Likusteritie 4, kun Harry Potter piti kuljettaa Kotikoloon. Feeniksin Kilta oli järjestänyt Vernon, Petunia ja Dudley Dursleylle tuvapaikan, minne Dedaluksen ja Hestian oli määrä viedä heidät. Dedaluksella oli mukana muistuttava kello, joka huusi vähän väliä "Vauhtia!", tai muuta vastaavaa. Vernon Dursley ajoi lopulta autoa, Dedaluksen ja Hestian neuvoessa suunnan.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki