Wikia

Potterwiki

Draco Malfoy

Keskustelu2
696sivua
tässä wikissä
1281469332 01
Draco Malfoy
Biografiset tiedot
Sukupuoli

Mies

Silmien väri

Harmaa

Hiusten väri

Vaaleat

Syntynyt

6. kesäkuuta, 1980

Perhe
Syntyperä

Puhdasverinen

Arvonimi(/et)
  • Ihmeellinen, pomppiva hilleri
Taikasauva

Orapihlajaa, 10 tuumaa, yksisarvisen häntäjouhi

Liittoutumat
Kulissien takana
Ensiesiintyminen

Harry Potter ja viisasten kivi

Viimeisin esiintyminen

Harry Potter ja kuoleman varjelukset

Näyttelijä

Tom Felton

Draco Malfoy on Lucius Malfoyn  ja Narcissa Malfoyn ainoa poika ja asuu Malfoyn kartanossa. Dracon perhe on hyvin varakas ja tietoisesti puhdasverinen. Draco ja Harry Potter inhoavat toisiaan ja välillä heille saattaa sattua riita, kuten kirjassa Harry Potter ja Puoliverinen Prinssi Harry oli vähällä tappaa Dracon "Sektumsempra" kirouksella. Draco on toiminut kuolonsyöjänä yrittäessään tappaa rehtori Albus Dumbledoren kuitenkin epäonnistuen, sillä Kalkaros joutui tappamaan Dumbledoren. Draco Malfoy osallistui sekä ensimmäiseen että toiseen taisteluun, mutta hänen sisäisestä uskollisuudestaan Pimeyden Lordille ei ole varmuutta. Ulkonäöltään Draco Malfoy on platinablondi, omistaa hyvin kammatut hiukset & on sekä kalpea poika, jolla on harmaat, lähes hopeat silmät.

Draco esiintyy J.K. Rowlingin muistiinpanoissa myös nimillä Spungen sekä Spinks.

KouluvuodetMuokkaa

Koulussa Draco kuuluu Luihuiseen ja vaikuttaa menestyvän hyvin. Hän oli Professori Pimennon aikana inkvisitiopartiossa. Draco Malfoyn läheisimmät ystävät koulussa ovat Pansy Parkinson, Gregory Goyle ja Vincent Crabbe. Hänet nähtiin myös hänen kuudentena kouluvuotenaan Tylypahkan pikajunassa Blaise Zabinin kanssa. Hän on myös väittänyt että kuolonsyöjät ovat hänen kavereitaan.

Professori Kalkaros lelli Dracoa ja muita Luihuisia, kuten Kalkaroksella oli tapana. Draco saattoi kiusata ja töniä pienempiä oppilaita. Viidentenä kouluvuotena Dracosta tuli valvojaoppilas, mikä ainakaan joidenkin muiden mielestä ei ollut varsinaisesti oikein.

Draco harrasti kouluaikoinaan jatkuvasti ilkeilyä ja luihuiselle ominaiseen tapaan on hänessä huomattavissa vikkelyyttä ja kekseliäisyyttä. Hän on myös etevä huispauksessa. Draco pääsi etsijäksi toisena kouluvuonnaan samalla antaen isänsä lahjoittamat Nimbus 2001-luudat.

Draco oli kuudentena vuonna kuolonsyöjä, mitä ei kovin moni tiennyt. Hänelle annettiin tehtäväksi siirtää osa kuolonsyöjistä Iskunkiertokujalla sijaisevasta Borgin ja Burkes-liikkeestä Tylypahkaan hävityskaapin avulla. Sinä vuonna Koulun ympärillä oli suojelus, joten muita keinoja ei ollut. Dracolle annettiin myös tehtäväksi murhata Dumbledore, mutta Draco ei onnistunut.

Tylypahkan TaisteluMuokkaa

Seitsemäntenä vuonna Draco ei palannut enää Tylypahkaan, mutta taisteli Tylypahkan taistelussa Kuolonsyöjien puolella. Hän ei tosin tappanut ketään. Draco, Crabbe Ja Goyle yrittiät hakea Harryn Voldemortille tarvehuoneesta. Crabbe sytytti huoneen palamaan ja Harry pelasti Dracon. Malfoyt pettivät Voldemortin ja samalla "ns" heistä tuli hyviä. He istuivat suuressa salissa Voldemortin kuoleman jälkeen, aivan kuin kuuluisivat sinne.

Myöhemmät vaiheet Muokkaa

Draco menee naimisiin Astoria Greengrassin kanssa (Vaikka hän todistettavasti seurusteli Pansy Parkinsonin kanssa) ja heille syntyy poika, Scorpius Malfoy. Dracosta tulee "tavallinen mies" ja ei enää ole sellainen, kun oli lapsena. Ei ole varmaa, mutta on hyvinkin mahdollista, että Harrystä ja Dracosta tulee viimein ystävät.

Ympäri Wikian verkkoa

Satunnainen wiki