Wikia

Potterwiki

Draco Malfoy

Keskustelu8
716sivua
tässä wikissä
1281469332 01
Draco Malfoy
Biografiset tiedot
Sukupuoli

Mies

Silmien väri

Harmaa

Hiusten väri

Vaaleat

Syntynyt

6. kesäkuuta, 1980

Perhe
Syntyperä

Puhdasverinen

Arvonimi(/et)
  • Ihmeellinen, pomppiva hilleri
Taikasauva

Orapihlajaa, 10 tuumaa, yksisarvisen häntäjouhi

Liittoutumat
Kulissien takana
Ensiesiintyminen

Harry Potter ja viisasten kivi

Viimeisin esiintyminen

Harry Potter ja kuoleman varjelukset

Näyttelijä

Tom Felton

Draco Malfoy on Lucius Malfoyn   ja Narcissa Malfoyn ainoa jälkeläinen ja asuu Malfoyn kartanossa. Dracon perhe on hyvin varakas ja tietoisesti puhdasverinen. Ulkonäöltään Draco Malfoy on platinablondi ja omaa hyvin kammatut hiukset, ja hän on kalpea poika, jolla on harmaat, lähes hopeat silmät. Draco ja Harry Potter ovat inhonneet toisiaan jo ensimmäisen vuoden Tylypahkan pikajunan matkasta saakka. Teoksessa Harry Potter ja Puoliverinen Prinssi Harry oli vähällä tappaa Dracon Sektumsempra-kirouksella. Draco on toiminut kuolonsyöjänä yrittäessään tappaa rehtori Albus Dumbledoren. Draco kuitenkin epäonnistui, sillä hänen rohkeutensa petti viime hetkellä ja työn suoritti loppuun Severus Kalkaros. Hänen sisäisestä uskollisuudestaan Lordi Voldemortille ei ole varmuutta.

Draco esiintyy J.K. Rowlingin muistiinpanoissa myös nimillä Spungen sekä Spinks.

KouluvuodetMuokkaa

Käydessään Tylypahkan noitien ja velhojen koulua Draco kuuluu Luihuisen tupaan ja vaikuttaa menestyvän hyvin. Hän oli Professori Pimennon aikana inkvisitiopartiossa. Draco Malfoyn läheisimmät ystävät koulussa ovat Pansy Parkinson, Gregory Goyle ja Vincent Crabbe. Hänet nähtiin myös hänen kuudentena kouluvuotenaan Tylypahkan pikajunassa Blaise Zabinin kanssa. Hän on myös väittänyt että kuolonsyöjät ovat hänen kavereitaan.

Professori Kalkaros lelli Dracoa ja muita Luihuisia. Draco saattoi kiusata ja töniä pienempiä oppilaita. Viidentenä kouluvuotena Dracosta tuli valvojaoppilas, mikä joidenkin mielestä ei ollut varsinaisesti oikein. Draco harrasti kouluaikoinaan jatkuvasti ilkeilyä ja luihuiselle ominaiseen tapaan on hänessä huomattavissa vikkelyyttä ja kekseliäisyyttä. Hän on myös etevä huispauksessa. Draco pääsi etsijäksi toisena kouluvuonnaan ja joko syynä tai seurauksena sille hänen isänsä lahjoitti koko Luihuisen joukkueelle Nimbus 2001-luudat.

Draco oli kuudentena vuonna kuolonsyöjä, mitä ei kovin moni tiennyt. Hänelle annettiin tehtäväksi siirtää osa kuolonsyöjistä Iskunkiertokujalla sijaisevasta Borgin ja Burkes-liikkeestä Tylypahkaan häivytyskaapin avulla. Sinä vuonna koulun ympärillä oli erittäin vahvat suojaukset, joten muita keinoja ei ollut. Dracolle annettiin myös tehtäväksi murhata Dumbledore, mutta Draco ei onnistunut, koska hänen rohkeutensa petti viime hetkellä.

Tylypahkan TaisteluMuokkaa

Seitsemäntenä vuonna Draco ei palannut enää Tylypahkaan, mutta taisteli Tylypahkan taistelussa Voldemortin puolella. Hän ei tosin tappanut ketään. Draco, Crabbe Ja Goyle yrittivät hakea Harryn Voldemortille tarvehuoneesta. Crabbe sytytti huoneen esineet tuleen pirunpalolla ja Harry pelasti Dracon. Crabbe kuitenkin kuoli.

Malfoyt pettivät lopulta Voldemortin. He istuivat suuressa salissa Voldemortin kuoleman jälkeen, aivan kuin kuuluisivat sinne.

Myöhemmät vaiheet Muokkaa

Draco menee naimisiin Astoria Greengrassin kanssa (Vaikka hän todistettavasti seurusteli Pansy Parkinsonin kanssa) ja heille syntyy poika, Scorpius Malfoy. Dracosta tulee "tavallinen mies" ja ei enää ole sellainen, kuin oli nuorena. Ei ole varmaa, mutta on hyvinkin mahdollista, että Harrystä ja Dracosta tulee viimein ystävät. Mutta kumpikin jää todennäköisesti kantamaan kaunaa kouluajoista.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki