Fandom

Potterwiki

Dudley Dursley

1 038sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Dudley Dursley
Biografiset tiedot
Syntynyt

23 kesäkuuta 1980

Verisääty

Jästi

Ulkonäkö
Laji

Ihminen

Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

ruskeat

Sukulaiset
Perhe
Suhteet
Kulissien takana
.
Dudley Dursley (s. 23. kesäkuuta, 1980) on Harry Potterin serkku, jota Harry inhoaa. Tosin Dudley myös hiukan pelkää Harrya myöhemmissä kirjoissa tämän taikakykyjen ansiosta. Hänen äitinsä Petunia on Harryn äidin Lilyn sisar. Dudleyn isä on nimeltään Vernon.

Dudley saa vanhemmiltaan aina kaiken minkä haluaa. Kotona hän esittääkin pikkuvauvaa, joka alkaa itkeä jos ei saa tahtoaan läpi. Kavereiden seurassa hän esittää kuitenkin kovista. Hänen monet kaverinsa ovat koviksia, jotka yhdessä Dudleyn kanssa häiriköivät kaduilla, polttavat tupakkaa ja pelottelevat nuorempia lapsia. Kaverit kutsuvat häntä nimellä "Iso D". Hänen harrastuksiinsa kuuluvat ilkitöiden lisäksi television katselu ja PlayStationin pelaaminen. Hän harrastaa koulussa myös nyrkkeilyä, mistä ainakin isä on ylpeä.

Vuonna 1995 Harry ja Dudley joutuivat ankeuttajien hyökkäyksen kohteeksi. Harry kuitenkin pelasti serkkunsa hengen Suojeliusloitsun avulla. Kokemus oli hemmotellulle pikkuhirviölle todella karmiva. Myöhemmin Dudley muuttui hieman parempitapaiseksi ja kiittikin Harrya henkensä pelastamisesta.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki