Fandom

Potterwiki

Fabian Prewett

1 038sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Fabian Prewett oli Molly Prewettin ja Gideon Prewettin veli. Hänen oletetaan syntyneen jossain 1950-1960-luvun välissä, huomioon ottaen Mollyn syntymäajan 1950. Fabian liittyi Feeniksin Kiltaan, ja menehtyi Antonin Dolohovia vastaan käydyssä taistelussa veljensä Gideonin kanssa.

Historia Muokkaa

Kun Ensimmäinen velhosota alkoi, Fabian ja hänen veljensä Gideon liittyivät Feeniksin kiltaan, joka taisteli lordi Voldemortia ja Kuolonsyöjiä vastaan. Veljesten sisko, Molly ei liittynyt viralliseksi jäseneksi. Mollyn aviopuoliso Arthur Weasley liittyi oletettavasti kiltaan. Lopulta Fabian ja Gideon hyökkäsivät viiden Kuolonsyöjän kimppuun, joista yksi oli Antonin Dolohov. Voldemortin kannatajajoukko, Dolohov ja muut onnistuivat jotenkin murhaamaan Prewettit raa'asti, joka johti Azkabaniin vangitsimiseen.

Saattoi johtua juuri Fabianista ja Gideonista, että Mollyn mörkö oli kuollut perheenjäsen. Fabianin rannekello päätyi myöhemmin Mollylta Harry Potterille.

Kulissien takanaMuokkaa

  • James ja Oliver Phelps (Fredin ja Georgen näyttelijät) esittivät Feeniksin killan ryhmäkuvassa Fabiania ja Gideonia.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki