Wikia

Potterwiki

Filius Lipetit

Keskustelu0
715sivua
tässä wikissä
X bf087fd8
Filius Lipetit
Biografiset tiedot
Sukupuoli

Mies

Ammatti

Tylypahkan noitien ja velhojen koulun loitsujen professori

Kulissien takana
Ensiesiintyminen

Harry Potter ja viisasten kivi

Viimeisin ilmestyminen

Harry Potter ja kuoleman varjelukset

Viimeisin esiintyminen

Harry Potter ja kuoleman varjelukset

Näyttelijä

Warwick Davis

Filius Lipetit (engl. Filius Flitwick) on iäkäs ja pienikokoinen velho, joka opettaa Tylypahkan noitien ja velhojen koulussa loitsuja. Hän on niin pienikokoinen, että joutuu seisomaan kirjapinon päällä nähdäkseen opettajanpöytänsä yli. Lipetit toimii koulussa myös Korpinkynnen tuvanjohtajana. Hän on ollut Albus Dumbledoren ja lordi Voldemortin ohessa yksi Tylypahkan historian parhaimmista oppilaista. Lipetit on ollut nuorena myös kaksintaistelumestari. Hänellä on kitisevä ääni ja hänellä on suonissaan ripaus maahisen verta. Lipetit johtaa koulussa myös koulun laulukuoroa.

LuonneMuokkaa

Luonteeltaan Filius Lipetit on suhteellisen ankara. Kun Seamus Finnigan innostui tunnilla liikaa ja heilutti sauvaansa niin, että Lipetit kastui perin pohjin, hän laittoi Finniganin kirjoittamaan pitkän esitelmän aiheesta "Olen velho enkä sauvaa heiluttava paviaani!" Toisaalta Lipetit vaikuttaa erittäin huvittuneelta, kun kaikkien inhoama väliaikainen rehtori Dolores Pimento joutuu Fred ja George Weasleyn kiusaamaksi. Filius antaa myös joskus pelata pelejä tunnilla.

Ympäri Wikian verkkoa

Satunnainen wiki