Wikia

Potterwiki

Gilderoy Lockhart

Keskustelu0
721sivua
tässä wikissä
"Haluatko nimmarin? Osaan jo kirjoittaa kaunoakirjoitusta!"
—Gilderoy Lockhart Pyhässä Mungossa vuonna 1995.[lähde]
X c63320ef
'Gilderoy Lockhart' on julkkis joka palkattiin Tylypahkaan opettamaan Pimeyden voimilta suojautumista lukuvuodeksi 1992-1993. Hänellä on kirkas hymy ja vaaleat kiharat hiukset. Hänen arvonimiään ovat muun muassa Merlinin ritarikunnan kolmas luokka ja Me Noitien hurmaavimman hymyn viisinkertainen voittaja. Tylypahkassa monet tytöt pitivät hänestä, erityisesti Hermione Granger. Pojat taas eivät olleet kovinkaan innostuneita hänen tulostaan kouluun. Myös Molly Weasley oli Lockhartin suuri ihailija.

Kun Salaisuuksien kammio avattiin Tylypahkassa, rehtori Albus Dumbledore antoi Lockhartille luvan perustaa kaksintaistelukerhon. Siellä hän itse nöyrtyy kaksintaistelussa Severus Kalkarokselle. Lukuvuoden lopulla paljastui, että Lockhart ei oikeasti ollutkaan tehnyt sankaritekoja, joista hän itseään kehui, vaan oli varastanut kunnian muilta velhoilta pyyhkimällä näiden muistin.

Lockhart joutui lähtemään Tylypahkasta, kun hän menetti muistinsa yrittäessään pyyhkiä Harry Potterin muistin salaisuuksien kammiossa. Hän käytti kuitenkin Ron Weasleyn rikkinäistä taikasauvaa, joka suuntasi loitsun häneen itseensä. Hän on nykyään pitkäaikaispotilaana Pyhän Mungon taikatautien ja -vammojen sairaalassa.

Tumblr lmu0687K491qc3reoo1 500
Edeltäjä:
Quirinus Orave
Tylypahkan Pimeyden voimilta suojautumisen professori
1992-1993
Seuraaja:
Remus Lupin

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki