Fandom

Potterwiki

Harry Potter ja kuoleman varjelukset, osa 1 (videopeli)

1 037sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Harry Potter ja kuoleman varjelukset, osa 1 (videopeli).png

Harry Potter ja kuoleman varjelukset, osa 1 on EA Bright Lightin kehittämä ja Electronic Artsin julkaisema Harry Potter -sarjan toimintaseikkailupeli.

Pelin ensimmäinen osa julkaistiin marraskuussa 2010 Microsoft Windowsille, Nintendo DS:lle, Wiille, PlayStation 3:lle ja Xbox 360:lle. 

Kuten nykyään tapana on gaziljoonia tienaavien menestyssarjojen kohdalla, on Harry Potterin viimeinen venytys jaettu kahteen elokuvaan. Sama toistuu tietenkin myös pelisarjan puolella, sillä silloin on lypsettävä, kun utareet pullottavat. Tällä kertaa olisi kyllä kannattanut hieman odottaa. Siis jos julkaisijoilla olisi ollut minkäänlaista ammattiylpeyttä.

Kuvaus Muokkaa

Tarina tukee uutta räiskintäsuuntausta hyvin. Harry Potter on epätoivoisella pakomatkalla. Pahat kuolonsyöjät vaanivat jokaisen nurkan takana. 

Jotta peli ei menisi pelkäksi räiskeeksi, on mukana myös hiiviskelyjaksoja. Niissä Harry piileskelee näkymättömyysviitan alla ja yrittää päästä kohteeseen jäämättä kiinni. Jos pelaaja liikkuu tai odottelee liian lähellä vihollisia, tippuu näkymättömyysmittarin lukema. Paikallaan ollessa se palautuu suorastaan raivostuttavan hitaasti. Sillä välin kuolonsyöjä materialisoituu tyhjästä Harryn taakse ja kävelee päin, jolloin koko roska menee uusiksi. Usein useamman minuutin pelisuorituksen takaa, sillä Kuoleman varjeluksetin tallennuspaikkasijoittelu on sadistista. 

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki