FANDOM

Hermione Weasley

Hermionedhface.jpg
Hermione Jean Weasley (os. Granger)
Biografiset tiedot
Syntynyt

19.syyskuuta 1979

Verisääty

Jästisyntyinen ("Kuraverinen")

Alias
Ulkonäkö
Laji

Ihminen

Sukupuoli

Nainen

Pituus

165 cm

Hiusten väri

Ruskeat

Silmien väri

Ruskeat

Ihonväri

Vaalea

Perhe
Perheenjäsenet
Taikakyvyt
Mörkö

Kokeissa reputtaminen

Suojelius

Saukko

Suhteet
Virka

Taikaministeriö

Tupa

Rohkelikko

Uskollisuus
.

Hermione Jean Weasley (os. Granger) on Rohkelikon oppilas Tylypahkassa ja Harry Potterin sekä Ron Weasleyn erittäin läheinen ystävä. Hermione on syntyperältään jästisyntyinen eli hänen vanhempansa ovat jästejä ja he ovat ammatiltaan hammaslääkäreitä. Myöhemmin Hermione meni naimisiin Ronin kanssa ja he saivat kaksi lasta, Rosen ja Hugo Weasleyn.

UlkonäköMuokkaa

Hermionella on ruskeat, tuuheat ja usein kiharassa pörröttävät hiukset. Hänen silmänsä ovat kastanjanruskeat ja hänen selkänsä on hieman kumarassa johtuen painavien kirjapinojen kantamisesta.

Hermionen etuhampaat olivat tavallista pidemmät, mutta hän lyhensi ne neljäntenä kouluvuonnaan kouluterveydenhoitaja Poppy Pomfreylla. Draco Malfoy oli loihtinut Hermionen hampaat pidemmiksi, ja Hermione pyysi matami Pomfreyta lyhentämään niitä entistä hieman lyhyemmiksi.

Luonne ja kyvytMuokkaa

Hermione on tiedonhaluinen, älykäs ja järjestelmällinen oppilas. Ensimmäisessä kirjassa hän on opetellut jokaisen ensiluokan kurssikirjan ulkoa jo ennen lukukauden alkamista. Hermionen ääntä kuvaillaan hieman komentelevaiseksi.

Hän rikkoo tahtomattaan sääntöjä auttaessaan Harrya ja Ronia heidän tutkiessa Viisasten kiveä.

Hän on yksi Tylypahkan parhaimmista oppilaista ja on jästisyntyisenä todiste puhdasveristen paremmuutta vastaan. Esimerkiksi muodonmuutosten ensimmäisellä tunnilla hän on ainoa oppilas, joka saa tulitikkunsa muuttumaan enemmän neulan näköiseksi.

Käytännönläheiset ja järjestelmälliset oppiaineet, esimerkiksi muinaiset riimut ja historia, ovat Hermionelle helpompia kuin abstraktit aineet, kuten ennustus. Hän lopettaakin ennustuksen kesken kurssin.

Kirjassa Azkabanin vanki Hermione mainitsee hänen lempiaineensa olevan numerologia. Faktojen ja esimerkiksi loitsujen muistaminen on Hermionelle helppoa.

Hermione pärjää hankalissakin tilanteissa, jonka vuoksi opettajat pitävät häntä yleisesti tähtioppilaansa. Professori Kalkaroksen mielestä Hermione on vain mielistelijä, vaikka pärjääkin myös liemitunneilla hyvin.

Hermione on myös loistava valvojaoppilaana, sillä hän taistelee kaikenlaista rasismia ja kiusaamista vastaan. Yhteiskunnan heikot ja huono-osaiset ovatkin Hermionen intohimo. Hän esimerkiksi myös auttaa mielellään Neville Longbottomia taikaliemien ja -juomien opiskelussa.

Kolmantena vuonnaan Hermione opiskeli kahta ainetta samaan aikaan Professori McGarmiwan ja ajankääntäjän avulla tiedonjanostaan johtuen. Lukuvuoden lopussa Hermione kuitenkin palauttaa ajankääntäjän McGarmiwalle eikä käytä sitä enää myöhempinä vuosina. Hänen lukutaakkansa oli käynyt liian rankaksi jopa hänelle.

Hermione oli myös hyödyksi sarjan viimeisessä osassa, kun Harry, Ron sekä Hermione yrittivät tappaa Voldemortin.

Opiskelu TylypahkassaMuokkaa

Ensimmäinen vuosiMuokkaa

Hermione 1st.jpg

Hermione ensimmäisenä lukuvuotena.

    Hermione aloitti opiskelunsa Tylypahkassa vuonna 1991. Koulujunassa hän tutustui Neville Longbottomiin ja tapasi Harry Potterin ja Ronald Weasleyn etsiessään Nevillen kadonnutta Trevor-sammakkoa.

 Kaikkien yllätykseksi hänet lajiteltiin Rohkelikkoon, vaikka muiden mielestä hän olisi sopinut parhaiten älykkäiden ja teräväpäisten oppilaiden Korpinkynteen.

 Heti ensimmäisenä vuotenaan hän ystävystyi Harryn ja Ronin kanssa, kun he pelastivat Hermionen tyttöjen vessassa olleelta peikolta. Hermione huijasi opettajia kertomalla menneensä vessaan taistelemaan vuorenpeikon kanssa. Oikeasti hän oli ollut vessassa itkemässä Ronin sanottua ilkeästi hänestä.

 Osittain Hermionen nokkeluuden ansiosta Harry onnistui estämään Voldemortin käskyttämää pimeydenvoimilta suojautumisen opettajaa Quirinus Oravea saamasta Viisasten kiveä haltuunsa. Tämän johdosta Albus Dumbledore palkitsi hänet, Harryn, Nevillen ja Ronin ylimääräisillä pisteillä, jotka ratkaisivat Rohkelikolle tupapokaalin voiton.

Toinen vuosiMuokkaa

Hermione 2nd.jpg

Hermione valmistamassa monijuomalientä.

 Hermionen toinen vuosi alkoi 1992.

 Ennen koulun alkamista hän tapasi Viistokujalla Lucius Malfoyn, joka arvosteli Hermionen jästisyntyisyyttä nähtyään Hermionen vanhemmat Viistokujalla. Myöhemmin Luciuksen poika Draco Malfoy nimitti Hermionea kuraveriseksi. Hermione loukkaantui, ja Ron yritti puolustaa häntä kiroamalla Malfoyn. Kuitenkin Ronin rikkinäinen taikasauva käänsi kirouksen häneen itseensä.

 Lukuvuoden aikana Hermione ihastui monien muiden noitien tavoin Pimeyden voimilta suojautumisen opettaja Gilderoy Lockhartiin. Myöhemmin Lockhart paljastui huijariksi, ja Hermionen ihastus haihtui.

 Kun salaisuuksien kammio avattiin koulussa, Hermione, Harry ja Ron alkoivat miettiä sen avaajan henkilöllisyyttä. Hermione valmisti monijuomalientä, jonka ansiosta Harry ja Ron muuttuivat Vincent Crabbeksi ja Gregory Goyleksi. Hermione kuitenkin muuttui muistuttamaan kissaa otettuaan vahingossa Millicent Bulstrode'n kissan karvan Millicentin hiuksen sijasta.

 Hermionelle kasvoikin karvaa kasvoisin, silmät muuttuivat keltaisiksi ja hänelle kasvoi myös häntä. Tämän vuoksi hän joutui sairaalasiipeen.

 Myöhemmin Hermione selvitti Salaisuuksian kammiossa asuvan olennon olevan basiliski. Hän kuitenkin joutui sen kangistamaksi. Hänellä ollut peili pelasti hänen henkensä, sillä heijastavan pinnan kautta basiliskin katse vain kangistaa eikä tapa.

 Hermione oli kuitenkin saanut ennen kangistumistaan selville basiliskin liikkumatavan Tylypahkassa. Basiliski liikkui linnan seiinssä ja lattian alla kulkevia putkistoja pitkin. Myöhemmin kaikki kangistetut saatiin parannettua Hermione mukaanlukien.

 Koska Hermione oli selvittänyt Salaisuuksien Kammion salaisuuden, sen avaamisesta syyttömänä tuomittu Rubeus Hagrid haettiin takaisin Azkabanin vankilasta.

Kolmas vuosiMuokkaa

EWHPprisonerazkabanpromo009.jpg
Kolmantena vuotenaan tylypahkalaiset alkavat opiskella valinnaisaineita. Hermione olisi halunnut olla useimmilla kursseilla olin kykeni. Tästä johtuen Minerva McGarmiwa antoi Hermionelle Ajankääntäjän, jonka ansiosta hän kykeni olemaan "kahdessa paikassa samanaikaisesti". McGarmiwa sai ajankääntäjän käytölle luvan Taikaministeriöltä vain suostuttelulla ja joutui vakuuttamaan Hermionen osaavan käyttää sitä oikein.

Hermione osti ennen lukukauden alkua lemmikkikissan Koukkujalan, jonka toi mukanaan myös kouluun. Koukkujalka yritti jatkuvasti saalistaa Ronin lemmikkirottaa.

Syyslukukauden junassa ystävykset tapasivat uuden pimeyden voimilta suojautumisen opettajansa, Remus John Lupinin, joka oli oppilaiden mielestä paras kyseisen aineen opettaja heidän aikanaan.

Kolmantena lukuvuonna Tylypahkan turvatoimia tehostetaan useita ihmisiä murhanneen Sirius Mustan karattua vankilasta. Siksi oppilaat eivät saa liikkua iltaisin ulkona, ja koulun muureille asetetaan ankeuttajia. Turvatoimista huolimatta Sirius musta tunkeutuu linnaan.

Eräänä iltana, kun kolmikko oli ollut ulkonaliikkumiskiellosta huolimatta kyläilemässä Hagridin mökissä Kielletyn metsän laidassa, Ronin Kutka-rotta karkasi Ronin taskusta purtuaan ensin Ronia sormeen. Ron lähti näkymättömyysviitan alta ja ryntäsi ottamaan kiinni Kutkaa. Harry ja Hermione, jotka olivat edelleen näkymättömyysviitan alla, lähtivät perään. He löysivät Ronin ja Kutkan Tällipajun luota, joka rupesi heti mäiskimään heitä oksillaan, ja kaiken lisäksi Harry unohti isänsä Näkymättömyysvitan pihalle, josta sen noukki Severus Kalkaros. Harryn aikaisemmin kalmakoiraksi luulema suuri musta koira puree Ronia jalkaan ja raahaa tämän tällipajun juurakkoon. Tällipajun rauhoittaa lopulta Hermionen Koukkujalka-kissa, jonka jälkeen Harry ja Hermione ryntäävät hekin tällipajuun koiran perään. Paljastuu, että juurakosta lähtee salakäytävä, joka johtaa Rääkyvään röttelöön. Rääkyvässä röttelössä Hermione ja Harry näkevät kauhukseen Ronin ja suuren koiran, joka onkin muuttunut Sirius Musta -vankikarkuriksi. Sekava tilanne laukeaa, kun salakäytävästä ilmestyy Remus Lupin, joka uskoo Siriuksen syyttömyyteen ja he paljastavat yhdessä, että Harry Potterin vanhemmat kavalsi Voldemortille oikeasti Peter Piskuilan, joka on kaiken aikaa elänyt Ronin Kutka-rottana. Tämän takia koirana esiintynyt Sirius ja tämän liittolaiseksi ryhtynyt Koukkujalka-kissa ovat yrittäneet päästä Rohkelikkotorniin, napatakseen Kutkan eli Piskuilanin. Sirius ja Remus selittivät James- ja Lily Potterin kuolemaa ja monimutkaista salaisuudenhaltijaloitsua. Samalla paljastuu, että Remus Lupin on ihmissusi, jonka vuoksi tällipaju aikoinaan istutettiin peittämään salakäytävä röttelöön, jossa Lupin voisi rauhassa muuttua. Hermione oli toki keksinyt Lupinin tilan oikean laidan jo aiemmin professori Kalkaroksen määräämästä lääkeaineesta. Nyt röttelöön ryntää Kalkaros, joka ei usko Siriuksen syyttömyyteen, sillä hän ei ole nähnyt Piskuilania ihmismuodossa. Hermione, Harry ja Ron tekevät nopean päätöksen ja tainnuttavat Kalkaroksen. He lähtevät pihalle, nyt taas Peter Piskuilan mukanaan ihmishahmossa, ja Ronin jalassa lasta. Kalkaroksen ruumis lentää Siriuksen taian voimasta heidän perässään. Kun joukkio pääsee ulos, täydenkuun valo osuu Remukseen, joka ei ollut ottanut lääkejuomaansa, ja on vaarallinen ihmissutena. Piskuilan karkaa, ja Sirius taisteli koirana Remuksen kanssa. Hermione ja Harry lähtevät uikuttavan Siriuksen perään, ja löytävät hänet järven rannalta. Järven ympäristö oli täynnä nälkäisiä Ankeuttajia. Hermione ja Lupinin kanssa tappelemisesta heikko Sirius pökertyivät, ja Harry pysyy hereillä vain viimeisillä voimillaan. Ankeuttaja on aikeissa antaa Siriukselle suudelmansa, kun Harry, joka on tullut ajankääntäjällä menneisyyteen, karkottaa ankeuttajat.

He heräävät Sairaalasiivestä, ja kuulevat, että ministeri Cornelius Toffee aikoo myöntää Kalkarokselle toisen luokan Merlinin ritarikunnan merkin, koska tämä oli napannut tajuttoman Sirius Mustan ja pelastanut Hermionen, Harryn ja Ronin karkurilta. Rehtori Dumbledore saapuu paikalle, kuuntelee heidän tarinansa, ja vakuuttaa (ministeriltä salaa) hereillä oleville Hermionelle ja Harrylle, että uskoo Siriuksen olevan syytön. Hermione ja Harry käyttävät ajankääntäjää, ja menevät siihen hetkeen, jolloin he ja Ron ovat menossa Hagridille. Hermione työntää Harryn luutakaappiin, ja selittää miten ajankääntäjä toimii. He odottavat tyhjässä Hagridin mökissä, jotta aika kuluisi tarpeeksi, mutta pakenevat kun teloittaja tulee etsimään Hiinokkaa. He onnistuvat houkuttelemaan "vaarallisena" teloitettavaksi määrätyn Hiinokan pois Hagridin mökin luota, ja pelastavat tämän hengen. Ministeri Toffee, Hagrid ja teloittaja Macnair ihmettelevät tyhjää pihaa rehtori Dumbledoren ollessa salaa tyytyväinen. Sitten Harry ja Hermione lähtevät menneessä ajassa tällipajua kohden juoksevien omien hahmojensa perään Kielletyn metsän laitaa pitkin, näkevät kun menneen ajan he itse katoavat tällipajuun ja melkein joutuvat Lupinin ihmissusihahmon kynsiin. Illan pimetessä he näkevät itsensä ja Siriuksen lyhistyvän järven rannalle ankeuttajien parveillessa ympärillä. Harry ei ymmärrä, miksei kukaan pelasta heitä, mutta tajuaa, että oikeasti heidät pelastikin hän itse. Harry juoksee järven toiselle rannalle, ja kun Hermione huomaa sen, hän ja Hiinokka lähtevät perään. Selviää, ettei Harry ollutkaan nähnyt isäänsä, jonka luuli pelastaneen heidät, vaan itsensä, ja Harry kykenee luomaan kunnollisen suojeliuksen, joka karkottaa ankeuttajat. He näkevät Kalkaroksen saapuvan ja lennättävän omat, tajuttomat hahmonsa linnaan. Myöhemmin sinä iltana he lentävät Hiinokalla pelastamaan Siriuksen linnan tornista, ja jättävät Hiinokan Siriukselle molempien pakomatkaa varten. Kalkaros kihisee kiukusta ja ministeri Toffee peruuttaa ritarikunnan merkin häneltä. Lukuvuoden päätyttyä Hermione

palauttaa ajankääntäjän McGarmiwalle, ja kukaan muu kuin Dumbledore ja sairaalasiivestä herännyt Ron ei saa tietää, mitä sinä iltana tapahtui.

Neljäs vuosiMuokkaa

Hermione 4th.jpg

Hermionen joulutanssiaisten puvussaan.

Ennen neljättä vuottaan Hermione osallistui Harryn ja Weasleyn perheen kanssa huispauksen maailmanmestaruuskilpailuihin, jonne kuolonsyöjät hyökkäsivät.Taivaalla näkyi myös pimeän piirto, joka tarkoitti maailman mahtavimman pimeyden lordin Voldemortin saapumista. Siellä hän näki kuinka huonosti Bartemius Kyyry vanhempi kohteli kotitonttuaan Winkyä ja alkoi puolustaa kotitonttujen oikeuksia. Tylypahkassa hän perusti niiden etuja ajavan yhdistyksen, S.Y.L.K.Y:n (Samat Yhteiset Lait Kotitontuillekin Yhdistys) ja käytti paljon aikaa kotitontuille tarkoitettujen hattujen ja sukkien kutomiseen, vaikkakin ne kaikki otti Dobby-kotitonttu, koska kukaan muu ei enää uskaltanut siivota Rohkelikon tornissa, koska sinne tänne oli piiloteltu vaatteita. Vuosina 1994-1995 järjestettiin koulussa myös Kolmivelhoturnajaiset. Viktor Krum ihastui Hermioneen, ja kertoi olleensa kirjastossa vain koska Hermione oli siellä usein. Hermione oli Viktorin parina joulutanssiaissa mistä Ron Weasley ei pitänyt lainkaan. Ronia ärsytti myös Hermione ja Viktorin myöhemmin käymä kirjeenvaihto. Rita Luodiko kirjoitti Hermionesta  ilkeämielisen lehtijutun, jossa Luodiko kertoi tämän olevan kuuluisia velhoja iskevä huono nainen (mm. Harry Potter, Viktor Krum), ja pettäneensä Harrya Viktor Krumin kanssa. Jutussa kerrotut valheelliset asiat saivat myös Molly Weasleyn suhtautumaan viileästi häneen, lähettäen Harrylle ja Ronille Lohikäärmeen munan kokoiset suklaamunat, kuin taas Hermionelle paljon, paljon pienemmän. Tämän ansiosta Hermione alkoi inhoamaan Luodikoa. Hän saikin selville tämän salaisuuden, joka oli animaagius. Luodikon rekisteröimätön animaagihahmo oli koppakuoriainen, minkä ansiosta hän pystyy liikkumaan huomaamattomasti etsimässä jutun aiheita. Salaisuuden selville saatuaan Hermione sai Luodikon lupaamaan, että parantaa tapansa eikä enää kirjoita valheita. Myös Molly katui, kun oli uskonut Päivän profeettaa ja Me Noitia ja palautti hyvät välinsä Hermioneen. Hermione myös vietti paljon aikaa miettien miten Harry onnistuisi olemaan vedenalla tunnin, muttei löytänyt mitään keinoa. Hermione ja Ron vietiin McGarmiwan luo, jossa Dumbledore vaivutti heidät, Cho Changin ja Gabrielle Delacourin syvään uneen, ja asetti heidät järvenpohjaan, josta kilpailijan olisi tarkoitus pelastaa heidät, Viktor Krum otti Hermionen. Kolmannessa koetuksessa, hän, Harry ja Ron harjoittelivat ahkerasti mm. McGarmiwan luokassa eri loitsuja.

Viides vuosiMuokkaa

Hermione.jpg

Hermione Albuksen kaartissa.

Ennen viidettä kouluvuottaan Hermione vietti aikaa Feeniksin killan päämajassa, Kalmanhanaukio 12:ssa, yhdessä Weasleyn perheen lapsien kanssa, ja jakoi makuuhuoneensa Ginnyn kanssa. He kuuntelivat Fredin ja Georgen keksimillä Kaukokorvilla, Feeniksin killan kokouksia, kunnes Molly langetti oveen eston. He joutuivat enimmäkseen auttamaan Siriusta ja Mollya siivoamaan Kalmanhanaukiota, ja he eivät saaneet kertoa Harrylle kirjeitse mitään. Kalmanhanaukiolla hän sai Albus Dumbledorelta kirjeen, jossa kerrottiin, että hän ja Ron Weasley oli valittu Rohkelikon valvojaoppilaiksi. Hän alkoi avoimesti vastustaa myös uutta Pimeyden voimilta suojautumisen opettajaa Dolores Pimentoa ja keksikin idean perustaa järjestön, jossa oikeasti opetetaan Pimeyden voimilta suojautumista. Pimento nimittäin opetti vain teoriaa. Näin syntyi Albuksen kaarti, jossa oli jäseniä useasta eri tuvasta. Dobby-kotitonttu keksi kaartille myös harjoittelupaikan, Tarvehuoneen ja Hermione  loi yhteydenpitovälineen lumotut kolikot. V.I.P.-tutkinnossa Hermione sai yhdeksän upeaa arvosanaa ja yhden odotukset ylittävän. Jo viidentenä kouluvuonnaan hän hallitsi S.U.P.E.R.-tutkintotasolla vaadittavia loitsuja. Hän houkutteli vuoden lopulla Dolores Pimennon Kiellettyyn metsään jossa Kentaurit veivät Pimennon mennessään. Sen jälkeen hän, Ron ja Harry lähtivät taikaministeriöön pelastamaan Sirius Mustaa Harryn näkemän unen johdosta, yhdessä Luna Lovekivan, Nevillen ja Ginnyn kanssa, ja lensivät ministeriöön Thestraleilla, ja Hermione livautti vahingossa, harkitsemattomasti että "Toivoisin että näkisin nämä", johon Harry vastasi hiljaa "Toivotko?". Kun he saapuivat Ministeriöön, he menivät suoraan hissillä Salaperäisyyksien osastolle. Siellä oli monia ovia, ja Hermione keksi lumota niihen rastin, jotta tietää missä he kävivät. Sirius ei ollut Ennustussalilla, vaan Kuolonsyöjät, hakemassa Harrya ja Voldemortia koskevaa ennustusta. Hermione, Harry ja Neville pakenivat kolmestaan, kun taas Ron, Luna ja Ginny kolmestaan. He taistelivat Antonin Dolohovia ja Traversia vastaan, ja voittivat Traversin, mutta Dolohov teki tuntemattoman taian, ja se tainnutti Hermionen . Neville otti Hermionen  sauvan, koska tämän oma oli katkennut. Hermione ja Luna heräsivät Sairaalasiivestä.

Kuudes vuosiMuokkaa

1226567515 hbp 0026.jpg
Hermionen  kuudentena lukuvuotenaan vuonna 1996 Tylypahkaan tuli opettamaan vanha Taikajuomien opettaja Horatius Kuhnusarvio, joka oli jäänyt eläkkeelle 1981, kun Potterit olivat kuolleet. Kuhnusarvio perusti harvoille ja valituille oppilaille tarkoitetun Kuhnukerhon, johon kelpuutti myös Hermionen, kun oli huomannut tämän kyvyt liemitunneillaan. Aiemmin Horatius oli vieroksunut jästisyntyisiä, vaikkakin viime opettajaurallaan Lily Evans oli Kuhnukerhossa. Lukuvuoden aikana Hermione alkoi kiinnostua romanttisessa mielessä myös Ron Weasleystä. Ron alkoi kuitenkin seurustella Lavender Brownin kanssa, jotta saisi Hermionen mustasukkaiseksi. Hermione halusi ärsyttää Ronia ja pyysi Kuhnusarvion järjestämiin joulujuhliin seuralaisekseen Cormac McLaggenia, jolla oli huonot välit Ronin kanssa, vaikka miettikin ensin Zacharias Smithiä, koska Ron ei pitänyt tästäkään. Hän kuitenkin karkasi juhlista, koska ei ollut oikeasti kiinnostunut Cormacista. Kun Ron joutui sairaalaan myrkytyksen takia, Hermione oli hänen vierellään. Ron kuitenkin jätti Lavenderin, koska tajusi, että Hermionekin pitää hänestä.

Harry löytää myös salaperäisen, Puoliverisen Prinssin taikajuomakirjan. Hermione närkästyy Harrylle, koska tämä alkaa pärjätä paremmin Taikajuomissa kuin Hermione, kiitos Prinssin. Hermione ei pidä kirjasta yhtään, ja käskee heittää Harryn kirjan mäkeen, osittain siihen kirjoitetuiden kirousten, Sektumsempra, Keholeijus yms. takia. Harry käytti Sektumsempraa taistelussa Draco Malfoyta vastaan, mutta kauhistuu sen tekemästä jäljestä, ja Harry piilotti kirjan Tarvehuoneeseen. Pian Harry lähti Dumbledoren mukaan etsimään hirnyrkkiä, mutta samaan aikaan, kun Dumbledore ja Harry palasivat Tähtitorniin, Malfoy saapui tappamaan Dumbledorea, Kuolonsyöjä-lauma mukanaan. Hermione, Ron, Ginny, Luna ja Neville ja monia muita, mm. Feeniksin kiltalaisia saapui taistelemaan. Hermione oli myös ratkaissut Prinssin arvoituksen, löydettyään lehtileikkeen Eileen Prinssistä, ja hänen aavistuksensa paljastui, kun Severus Kalkaros paljastaa Harrylle olevansa Puoliverinen Prinssi.

Kalkaros oli myös murhannut Albus Dumbledoren, ja Hermione itki Ronin olkapäätä vasten rehtorin hautajaisissa. Hermione ja Ron pakottavat Harryn päästämään heidät mukaan etsimään Hirnyrkkejä.

Seitsemäs vuosiMuokkaa

Hermione vietti välivuoden Tylypahkasta etsiessään hirnyrkkejä Ronin ja Harryn kanssa. Hän kuitenkin palasi Tylypahkaan ja viimeisteli opintonsa. Hermione, Ron ja Harry eivät aloittaneet seitsemättä vuottaan Tylypahkassa, vaan toteuttivat Albus Dumbledoren heille antamaa tehtävää: etsiä lordi Voldemortin hirnyrkit. Suojellakseen vanhempiaan kuolonsyöjiltä hän tekee näille muistiloitsun saaden nämä muuttamaan Australiaan toisen henkilöllisyyden alla ja unohtamaan, että heillä on tytär. Etsiessään hirnyrkkejä kolmikko vietti aikaansa Kalmanhanaukio 12:ssa, mutta joutui pakenemaan sieltä, kun kuolonsyöjä Yaxley sai selville talon salaisuuden. Hermione keksi, että he voisivat käyttää lumottua telttaa ja siirtyä paikasta toiseen. Pakomatkan aikana he onnistuivatkin tuhoamaan Voldemortin hirnyrkkejä. Luihuisen medaljonki löytyi Dolores Pimennolta taikaministeriöstä, jonne kolmikko pääsi muuttumalla monijuomaliemen avulla ministeriön työntekijöiksi. Hermionen hahmona oli Mafalda Hopkirk, Pimennon avustaja. Hermione  käy myös Harryn kanssa tämän vanhempien haudalla ja auttaa tätä pelastumaan Voldemortin Nagini-käärmeen hyökkäykseltä. Harryn, Ronin ja Hermionen jäädessä kuolonsyöjien käsiin nämä kiduttavat Hermionea, mutta hän pääsee pakenemaan.

Tylypahkan taisteluMuokkaa

602871364.jpg
Ennen Tylypahkan taistelun alkua kun Harryn tie eroaa hetkeksi Ronista ja Hermionesta. Kaksikko lähtee salaisuuksien kammioon etsimään basiliskin hampaita joilla voi tuhota hirnyrkin. Vaikka idea oli kokonaan Ronin hän antoi Hermionelle kunnian tuhota Puuskupuhin kuppi, joka oli ollut heidän hallussaan jo jonkin aikaa. Ratkaisevan, Tylypahkassa käytävän taistelun hetkillä Hermione ja Ron suutelevat, kun Ron lopulta ymmärtää Hermionen kannan kotitonttujen suhteen ja myös sanoo sen sävyyn, että tarkoittaa totta. 

Myöhemmät vaiheetMuokkaa

Hermione ja Ron Weasley menivät naimisiin ja heille syntyi kaksi lasta, Rose ja Hugo. Hermione meni töihin taikaministeriön taikalainvartijaosastolle, jossa toimi ensin kotitonttujen puolestapuhujana mutta sai myöhemmin taikaministerin viran. Hän myös käänsi kirjan Siuntio Silosäkeen tarinoita muinaisista riimuista jästeille luettavaksi, nykykielelle.Eli englanti ja muut.

Kahdeksas kirja ilmestyy kesällä 2016 luettavaksi Potterfaneille ja kaikille jotka haluavat niitä lukea!

  • Hermione Granger -artikkeli suomenkielisessä wikipediassa
Suklaasammakkokortit
Chocolate Frog Cards book.jpg
Kultaiset kortit:
Alguff Kauhea | Amarillo Lestoat | Armando Dippet | Albus Dumbledore | Babayaga | Bran Verenhimoinen | Barberus Bragge | Bertie Bott | Billywig | Blodwyn Bludd | Bowtruckle | Carlotta Pinkstone | Carmilla Sanguina | Cordelia Misericordia | Dzou Yen | Eargit Ruma | Feeniks | Goljat | Godrick Rohkelikko | Gytrash | Hermione Granger | Hebridienmusta | Herbert Varney | Helga Puuskupuh | Harry Potter | Hutsu | Irveta | Inha Herpo | Jättiläiskalmari | Kyklooppi | Kaksipäinen pyrstösammakko | Kelpie | Leticia Somnolens | Montague Tornitus | Malodora Grymm | Mantikori | Morholt | Norjalainen röpelöniska | Peikko | Pikkupaholainen | Phillipus von Hohenheim | Roderick Plumpton | Rowena Korpinkynsi | Romanialainen pitkäsarvi | Ronald Weasley | Salazar Luihuinen | Streeler | Tavallinen Walesinvihreä | Upper Bartonin Hengist | Ug Epäluotettava | Unkarilainen sarvipyrstö | Urg Epäpuhdas | Valtava violetti rupikonna | Vanha äiti Hubbard | Vuoripeikko | Vlad Dracula | Yksisarvinen
Hopeiset kortit:
Alberic Grunnion | Alberta Toothill | Andros Voittamaton | Artemisia Lufkin | Blenheim Stalk | Bowman Wright | Chauncey Oldridge | Cliodna | Crispin Cronk | Cyprian Youdle | Daisy Dodderidge | Derwent Shimpling | Donaghan Tremlett | Dunbar Oglethorpe | Dymphna Furmage | Elfrida Clagg | Felix Summerbee | Fulbert Peloissaan | Gaspard Shingleton | Gideon Crumb | Glenda Crook | Gondoline Oliphant | Gregory Lipevä | Gwenog Jones | Honoria Nutcombe | Ignatia Wildsmith | Joscelind Wadcock | Kirke | Kirley Duke | Laverne de Montmorency | Leopoldina Smethwyck | Maeve | Mirabella Plunkett | Mopsus | Morgan le Fay | Oswald Beamish | Sacharissa Tugwood | Thaddeus Thurkell | Veljet Thurkell | Wendelin Oudot | Xavier Rastrick
Pronssiset kortit:
Adalbert Waffling | Almerick Sawbridge | Archibald Alderton | Balfour Blane | Beatrix Bloxam | Beaumont Marjoribanks | Bridget Wenlock | Burdock Muldoon | Cassandra Vablatsky | Celestina Warbeck | Cornelius Agrippa | Devlin Whitehorn | Dorcas Wellbeloved | Edgar Stroulger | Elladora Ketteridge | Ethelred Ainavalmis | Flavius Belby | Gifford Ollerton | Glanmore Peakes | Glover Hipworth | Greta Catchlove | Grogan Stump | Gulliver Pokeby | Gunhilda of Gorsemoor | Havelock Sweeting | Heathcote Barbary | Herman Wintringham | Hesper Starkey | Jocunda Sykes | Justus Pilliwickle | Merlin | Merton Graves | Merwyn Haitalliset | Miranda Kanahaukka | Mungo Bonham | Musidora Barkwith | Myron Wadtail | Newton Scamander | Norvel Twonk | Orsino Thruston | Perpetua Fancourt | Quong Po | Roland Kegg | Stoddard Withers | Tilly Toke | Uric Ihmehyypiö | Woodcroftin Hengist | Yardley Platt

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki