FANDOM

Ihmeotukset ja niiden olinpaikat (elokuva trilogia).png

Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -elokuvasaaga on J. K. Rowlingin käsikirjoittama tarina, jossa nähdään taikazoologisti Lisko Scamanderin ja hänen ystäviensä seikkailu. Tällä hetkellä koko tarinan juonta ei tiedetä, vaan tietoa on pelkästään sen ensimmäisestä osasta joka sai ensi-iltansa marrakuussa 2016. Ensimmäinen elokuva perustuu J. K. Rowlingin kirjoittamaan kirjaan Ihmeotukset ja niiden olinpaikat, jota myytiin Comic Relief - hyväntekeväisyysjärjestön puolesta. Uusi saaga sijoittuu 70 vuotta ennen Harry Potter -sarjan tapahtumia.

Tuotanto Muokkaa

2013 Warner Bros. ilmoitti tekevänä elokuvatrilogian pohjautuen juuri Rowlingin kirjoittamaan hyväntekeväisyyskirjaan, jonka ensimmäinen osa tulisi valkokankaille vuonna 2016. Samalla myös elokuvan ohjaajaksi kerrotiin tulevan neljän edellisen Potter-elokuvien ohjaaja David Yates. Lokakuussa 2016 Rowling kertoi suorassa lähetyksessä että elokuvasarja ei olisikaan kolmen elokuvan pituinen vaan viiden. Tämä helpotti suuresti sitä tarinaa, jota Rowling olisi kertomassa näiden elokuvien avulla.

Ensimmäisen elokuvan traileri Muokkaa

Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -traileri 101:42

Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -traileri 1

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki