FANDOM

Ihmeotukset ja niiden olinpaikat (elokuva trilogia)
Wizarding world

Toisen elokuvan alkuteksteissä nähty "Velhomaailma"-logo

Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -elokuvasarja viittaa J. K. Rowlingin käsikirjoittamaan tarinaan taikazoologisti Lisko Scamanderin ja hänen ystäviensä seikkailuista. Tällä hetkellä koko tarinan juonta ei tiedetä, vaan tieto rajoittuu pitkälti sen kahteen ensimmäiseen osaan. Ensimmäinen elokuva perustuu J. K. Rowlingin kirjoittamaan kirjaan Ihmeotukset ja niiden olinpaikat, jota myytiin Comic Relief - hyväntekeväisyysjärjestön puolesta. Uusi sarja sijoittuu samaan universumiin 70 vuotta aikaisemmin Harry Pottereiden tapahtumien kanssa.

Luettelo elokuvista Muokkaa

Tuotanto Muokkaa

Syksyllä 2013 Warner Bros. ilmoitti tekevänä elokuvan pohjautuen Rowlingin kirjoittamaan hyväntekeväisyyskirjaan, jonka ensimmäinen osa tulisi valkokankaille vuonna 2016. Samalla myös elokuvan ohjaajaksi kerrotiin tulevan neljän edellisen Potter-elokuvien ohjaaja David Yates. Myöhemmin ilmoitettiin, että tarinasta tehtäisiin trilogia.

Eddie Redmayne valittiin esittämään Lisko Scamanderia kesäkuussa 2015.

Ensimmäisen elokuvan traileri julkaistiin joulukuussa 2015.

Lokakuussa 2016 Rowling kertoi suorassa lähetyksessä että elokuvasarja ei olisikaan kolmen elokuvan pituinen vaan viiden. Tämä hänen mukaansa helpottaa suuresti sitä tarinaa, jota näiden elokuvien avulla kerrotaan.

Toisen elokuvan nimi ja ensimmäinen teaser-kuva julkaistiin melkein päivälleen vuotta ennen sen ensi-iltaa marraskuussa 2017.

Trailereita Muokkaa

Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -traileri 1