FANDOM

Lomen Kolkon sormus.jpg

Lomen Kolkon sormus

Kolkkojen suku (engl. House of Gaunt) oli puhdasverinen velhosuku, joka periytyi Kadmos Peverellistä. Kolkot olivat myös Salazar Luihuisen viimeiset elossaolevat perilliset ja osasivat esi-isänsä ansiosta kärmeskieltä. Suvun viimeiset jäsenet asuivat ränsistyneessä mökissä, Pikkuhirttivaaran liepeillä.

Mahtavan historiansa vuoksi Kolkkojen perintökalleuksiin kuuluivat mahtava omaisuus, Luihuisen medaljonki sekä elpymyskiven koristama sormus, jotka he kuitenkin menettivät kovan tuhlailun jälkeen sormusta lukuunottamatta. Lisäksi puhdasverisyysmaniassaan he olivat naineet jatkuvasti serkkujaan, minkä vuoksi suvun viimeiset jäsenet olivat henkisesti erittäin epävakaita (lähes psykoottisia) ja heikkoja taikomaan. Puhdasverisyys päättyi kun Merope Kolkko hurmasi lemmenjuomalla jästi Tom Valedron ja he saivat puoliverisen jälkeläisen. Kolkkojen mieslinja päättyi Meropen veljen Morfin Kolkon kuoltua Azkabanissa 40-luvun lopulla, joskin jatkui vielä Meropen pojan Tom Valedro nuoremman alias lordi Voldemortin muodossa. Voldemortin kuoltua toukokuussa 1998 kuoli myös Luihuisen viimeinen perillinen.

Tunnetut sukulaisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki