Fandom

Potterwiki

Kuolemakamari

1 038sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Kuolemakamari (engl. Death Chamber) on Taikaministeriön Salaperäisyyksien osastolla sijaitseva huone, jossa Sanomattomat tutkivat kuolemaa. Huoneen keskellä on suuri amfiteatterimainen syvennys, jonka keskellä sijaitsevalla korokkeella seisoo vanha, kivinen holvikaari, jossa roikkuu niinikään vanha ja rähjääntynyt musta verho. Harry Potter ja Luna Lovekiva pystyivät kuulemaan kaaresta hiljaista kuiskintaa, vaikka sen takana ei ollut ketään. Huoneen nimi mainitaan kirjasarjassa vain kaksi kertaa, ensimmäisen kerran Albus Dumbledoren ilmoittaessa Cornelius Toffeelle, että ministeri löytäisi Kuolemakamarista joukon kuolonsyöjiä sidottuna kaikkoontumisenestoloitsulla ja toisen kerran ja Harryn ajatellessa Siriuksen kuolemaa.

Salaperäisyyksien osaston taisteluMuokkaa

Tässä huoneessa käytiin vuonna 1996 Salaperäisyyksien osaston taistelun ehkä pisin vaihe. Kuolonsyöjät näyttivät juuri ahdistaneen Albuksen kaartin nurkkaan ja kiduttivat Harrya, Ronia ja Hermionea kun muutama Feeniksin killan jäsen ilmestyi paikalle Severus Kalkaroksen hälyttämänä. Seuranneen taistelun tiimellyksessä Bellatrix Lestrange iski Sirius Mustaa kirouksella, jonka voimasta tämä kaatui holvikaaressa riippuvan verhon taakse ja kuoli kadoten näkyvistä.

SpekulaatiotaMuokkaa

Kuolemakamarin keskellä seisovasta holvikaaresta ei kerrota kirjoissa periaatteessa mitään, eikä J. K. Rowlingkaan ole antanut siitä lisätietoa, mutta monet fanit ovat sitä mieltä, että kaari on jonkinlainen portti kuoleman maailman ja elävien maailman välillä. Tätä teoriaa tukee se, että Sirius Musta kuoli nimenomaan kaaren takia, eikä Lestrangen kirouksesta.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki