FANDOM

Neville longbottom on ehkä hiukan kömpelö tylypahkan oppilas. Muokkaa

Nevillen vanhempia Bellatrix lesterange kidutti niin paljon, että heiltä lähti järki. Neville lajiteltiin rohkelikkoon, samaan tupaan Harry Potterin kanssa. Nevillelle sattuu aina jotain, esim. hänen piti aseistariisua metallinen nukke, mutta sen sauva ei hievahtanutkaan, vaan Nevillen sauva lensi kauas. Neville tekee myöhemmin myös onnistuneita urotekoja, esim. katkaisee Voldemotin hirnyrkki käärmeen Naginin kaulan, taistelee Harryn kanssa taikaministeriössä, nousee urheasti pimeän lordi Voldemortia vastaan ja on mukana puolustamassa Tylypahkaa muiden kanssa. Lopulta Neville oppii aseistariisunnan, ja kovan työn jälkeen hän onnistuu melko usein missä tahansa. On toki selvää, että Neville haluaisi murata Bellatrixin, samoin Harry Potter, jonka kummisedän Bellatrix murhasi. Neville myös ystävystyy Harry Potterin kanssa. Neville asuu isoäitinsä luona, vanhemmat eivät kidutuksen jälkeen enää edes tunne poikaansa Nevilleä. Silti Neville rakastaa isäänsä ja äitiään. He olivat auroreita, jotka olivat nousseet monta kertaa Voldemortia vastaan. Moni sanoo, että kuolema olisi parempi kuin heidän kohtalonsa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki