Wikia

Potterwiki

Lucius Malfoy

Keskustelu2
722sivua
tässä wikissä
13026 1296945721657 full
Lucius Malfoy
(s. 1954) on puhdasverinen velho, kuolonsyöjä, Narcissa Malfoyn aviomies ja Draco Malfoyn isä. Lucius oli ehdoton puhdasverisyyden kannattaja ja piti verenpettureina kaikkia, jotka sietivät jästejä. Kouluvuosinaan Lucius kuului Luihuisen tupaan ja oli myös tupansa valvojaoppilas. Koulusta valmistuttuaan hän liittyi lordi Voldemortin kuolonsyöjiin. Kun Voldemort kukistui vuonna 1981, Lucius juonitteli itsensä vapaaksi suurella omaisuudellaan väittäen, että hänet oli pakotettu toimimaan kuolonsyöjänä. Hän antoi Ginny Weasleylle Voldemortin kouluaikaisen päiväkirjan, joka oli hirnyrkki (jota Lucius ei tiennyt) saattaakseen Ginnyn isän Arthur Weasleyn huonoon valoon sekä järjestävänsä Albus Dumbledorelle potkut Tylypahkan rehtorin paikalta. Suunnitelma epäonnistui kun Harry Potter tuhosi päiväkirjan. Lucius sai tällöin potkut Ministeriön johtokunnasta. Hän palasi Voldemortin palvelukseen tämän palattua takaisin Pikkuhirttivaaran hautausmaalla kesäkuussa 1995, ja sai pian tehtäväkseen noutaa Harrya ja Voldemortia koskevan ennustuksen. Lucius kuitenkin epäonnistui ja jäi kiinni Salaperäisyyksien osaston taistelun jälkeen muiden paikallaolleiden kuolonsyöjien (paitsi vaimonsa siskon Bellatrix Lestrangen) kanssa ja joutui Azkabaniin. Hän pakeni sieltä kesällä 1997, jolloin kuolonsyöjät ottivat Malfoyiden kartanon päämajakseen. Lucius oli kuitenkin pelkkä halveksittu apuri, Voldemort pakotti hänet jopa luopumaan taikasauvastaan. Hän alkoi pitää perhettään tärkeämpänä eikä enää lopulta välittänyt, voittiko Voldemort - hänelle ja vaimolleen Narcissalle oli tärkeintä pelastaa ainoa lapsensa, mikä lopulta onnistuikin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki