Wikia

Potterwiki

Marietta Edgecombe

Keskustelu0
698sivua
tässä wikissä

Marietta Edgecombe
Biografiset tiedot
Sukupuoli

Nainen

Hiusten väri

Punertavat

Syntynyt

n. 1979

Liittoutumat
Kulissien takana
Marietta Edgecombe on Korpinkynnen tupaan kuuluva oppilas, joka kävi Tylypahkan noitien ja velhojen koulua vuosina 1990-1997. Hänen paras ystävänsä koulussa oli Cho Chang. Hänen äitinsä työskentelee taikaministeriössä.

Kun Harry Potter ja Hermione Granger perustivat Albuksen kaartin vuonna 1995, Marietta liittyi siihen ystävänsä Chon tahdosta. Myöhemmin hän kuitenkin ilmiantoi kaartin Dolores Pimennolle, joka oli kieltänyt koulusta kaikki oppilasjärjestöt. Albus Dumbledore otti kaartista vastuun ja joutui pakenemaan koulusta Cornelius Toffeen tullessa pidättämään häntä. Pimento ylennettiin tapauksen jälkeen Tylypahkan noitien ja velhojen koulun rehtoriksi. Ilmianto kuitenkin kostautui heti: Marietta joutui Hermionen langettaman "ilmiantajan herja" -nimisen kirouksen uhriksi, minkä johdosta Mariettan naamaan ilmestyi suuria, kivuliaita ja märkiviä näppylöitä, jotka muodostivat sanan "kielijä". Tästä hän meni niin suunniltaan, ettei sanonut sanaakaan. Näppylät olivat Marietan kasvoissa vielä seuraavanakin vuonna, vahvasti meikillä peitettynä. Lisäksi Kingsley Kahlesalpa pyyhki Mariettan muistin loitsulla.

Ympäri Wikian verkkoa

Satunnainen wiki