Wikia

Potterwiki

Merope Kolkko

Keskustelu0
722sivua
tässä wikissä

Merope Valedro (o.s. Kolkko) oli Pikkuhirttivaaran laitamilla asunut noita. Hän asui rähjäisessä mökissä isänsä Lomen Kolkon ja veljensä Morfin Kolkon kanssa. Nämä pahoinpitelivät häntä jatkuvasti . Hänen isänsä ja veljensä jouduttua Azkabanin velhovankilaan Merope karkasi naimisiin jästi Tom Valedro vanhemman kanssa juotettuaan tälle lemmenjuomaa. Merope lopetti lemmenjuoman antamisen miehelleen luullen tämän rakastavan tätä jo aidosti. Hän erehtyi sen suhteen, ja Valedro jätti hänet. Hän kuoli pian synnytettyään poikalapsen lontoolaisessa orpokodissa. Hänen viimeisimpiä sanojaan olivat: "Pojan nimeksi pitää panna Tom pojan isän mukaan ja Lomen minun isäni mukaan. Ja pojan sukunimi olisi Valedro." Hän kuoli tunnin päästä sanat sanottuaan. Albus Dumbledore arveli vuosia myöhemmin, että Merope hylkäsi kaikki taikakeinot Valedron hylättyä hänet, eikä taikoisi edes henkensä uhalla. Meropen toive toteutui: pojan nimeksi tosiaan tuli Tom Lomen Valedro, tosin hän muutti nimensä nuorena miehenä Voldemortiksi. joka on anagrammi hänen oikeasta nimestään.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki