Fandom

Potterwiki

Monijuomaliemi

1 039sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Monijuomaliemi on taikajuomaa jonka avulla voi muuttua kenen tahansa muun ihmisen näköiseksi yhden tunnin ajaksi. Sen valmistaminen vie kuukauden ja on erittäin hankalaa. Lisäksi siihen tarvitaan pala (esimerkiksi hius) henkilöstä, joksi haluaa muuttua. Hermione Granger valmisti monijuomalientä toisena kouluvuotenaan, jotta hän voisi ystävineen selvittää Salaisuuksien kammion avaajan. Harry Potter ja Ron Weasley muuttuivat monijuomaliemen avulla Vincent Crabbeksi ja Gregory Goyleksi, mutta Hermionen käyttämä karva osoittautui kissankarvaksi (hän oli poiminut sen Millicent Bulstroden kaavusta olettaen sen olevan tytön oma hius). Koska monijuomalientä ei ole tarkoitettu eläinmuodonmuutoksiin, Hermione sai joitain kissamaisia piirteitä, kuten hännän, ja hän joutui joksikin aikaa koulun sairaalasiipeen. Bartemius Kyyry jr. käytti monijuomalientä Villisilmä Vauhkomieleksi muuttumiseen Harryn neljäntenä kouluvuonna. Hermione käytti monijuomalientä Mafalda Hopkirkiksi, Bellatrix Lestrangeksi ja Penelope Clearwateriksi muuttumiseen kirjassa Harry Potter ja kuolemanvarjelukset.

-Lainaus kirjasta Liemistä tenhoavimmat:

Monijuomaliemi - 4kpl Pitsiperhosen siipiä  - 5kpl Iilimatoja (Friteerattuja)  - 100 g Vuoheinää (Poimittuna täysikuun aikaan)  - 10 Piharatamon lehteä  - 10 mg Kaksisarvisen sarvijauhetta - Suikaloitua puukäärmeen nahkaa (lioitettuna)  - Henkilön DNA:ta, joksi aijot muuttua. (Esim. hius) 

Monijuomaliemi muuttaa juojansa ihmiseksi, jonka DNA:ta on juomassa. Muuttuminen on varsin kivuliasta, mikäli henkilöissä on suuria koko-eroja. Eläimeksi muuttumisen vaikeutena on ihmisten ja eläinten solujen koostumus. Jos ihmisen ja eläimen solut yhdistyvät, kuten monujuomalientä nauttiessa, syntyy ihmisen ja eläimen sekoitus. Monijuomaliemi vaikuttaa noin 60min. 

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki