Wikia

Potterwiki

Nagini

Keskustelu0
698sivua
tässä wikissä
Nagini-1-
J.K bloggaajaLisännyt J.K bloggaaja
Nagini oli lordi Voldemortin omistama jättiläismäinen käärme. Kun Voldemort murhasi Bertha Jorkinsin Albaniassa, hän teki Naginista hirnyrkin.

Vuonna 1995 Nagini hyökkäsi Voldemortin käskystä Arthur Weasleyn kimppuun taikaministeriön salaperäisyyksien osastolla.

Naginin oli tarkoitus olla juuri se hirnyrkki, joka tuhotaan viimeiseksi, sillä Harry Potter ei olisi koskaan päässyt käärmeeseen käsiksi, koska Voldemort piti sen koko ajan itsensä lähellä ja vielä suojassa taikalasipallossa. Voldemort uskalsi päästää Naginin pallosta vasta kun hän luuli tappaneensa Harryn. Todellisuudessa hän oli vain tuhonnut tietämättään oman sielunsa palasen, joka oli Harryssa.

Lopulta Neville Longbottom tappoi Naginin Godrick Rohkelikon miekalla, katkaisten käärmeen pään ja tuhoten näin viimeisenkin hirnyrkin. Mutta väitetään että Neville kompastui ja miekka lensi ja osui Naginiin.

Naginin huhuttiin olevan sama käärme, jonka Harry Potter vapautti eläintarhassa ensimmäisessä elokuvassa sekä kirjassa Harry Potter ja viisasten kivi. J.K Rowling:

"Yes, it is rather funny, really, that next to no one realized the snake that Harry set free in Philosopher's Stone turned out to be Voldemort's final horcrux, Nagini"

Ympäri Wikian verkkoa

Satunnainen wiki