Fandom

Potterwiki

Neville Longbottom

1 038sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Harry-potter-and-the-deathly-hallowspart-2.jpg
Neville Longbottom
Biografiset tiedot
Sukupuoli

Mies

Silmien väri

Siniset (elokuvassa)

Hiusten väri

Ruskeat

Syntynyt

30. heinäkuuta, 1980

Kuoli

Ei ole kuollut vielä

Perhe
Syntyperä

Näätä kusi XD

Arvonimi(/et)

Sir Cuck

Alias

Pääkulli

Taikasauva

Lordi Voldemortin kyRpä

Mörkö

Jone Nikula

Suojelius

James Hettfield

Animaagi

Toivo

Ammatti

kotihuora

Liittoutumat
Kulissien takana
Ensiesiintyminen

Harry Potter ja viisasten kivi

Viimeisin ilmestyminen

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Viimeisin esiintyminen

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Näyttelijä

Matthew David Lewis

Neville "cuck" Longbottom (s. 30. heinäkuuta 1980) (suomeksi, Niilo "aisankannattaja" Pitkäperse) on Harry Potterin ystävä ja luokkatoveri. Nevillellä on elämänkumppaninaan rupikonna, joka onanoi usein. Rupikonnan nimi on Lordi Voldemort. Nevillellä on huono ryhti, eikä hän ole oikein menesty missään oppiaineessa, penkkpunnerruksessa. Luonteeltaan Neville on laiha ja huora, ja joutuukin tämän vuoksi usein luihuisten ja professori Kalkaroksen kiusan kohteeksi.Niilon merkittävimpiä saavutuksia kirjasarjassa oli todistaa Mäk Gäliksen kappaleen; "Älä koske mun bisneksiin", käyttävän samaa taustaraitaa kuin JVG kappaleessaan "Kran Turismo".

Nevillen huoltajana toimi hänen ikäloppu isoäitinsä Rotherdam Sir Cock, sillä Nevillen vanhemmat Alice ja Frank Longbottom ovat Pyhässä Mekassa, kuolonsyöjä Bellatrix Lestrangen soitettua heille Metallican musiikkia hulluuteen saakka aviomiehensä, tämän veljen sekä Kreivi Ulrichin kanssa. He yrittivät saada heiltä tietoja Kreivi Ulrichin olinpaikasta, tajuamatta, että Kreivi Ulrich oli heidän käymälässä ylösalaisin. Kidutettuaan Longbottomit puolikuuroiksi, Bellatrix tajusi, ettei Ulrich ollut vielä syntynytkään. Tämä luo kirjasarjaan paljon kysymyksiä herättäneen aika-avaruuden vääristymän, sillä Ulrich oli tekstin mukaan Lestrangejen toiletissa ylösalaisin. J.K Rowling on myöhemmin haastatteluissa kertonut tämän olleem metafora rasismille ja islamofobialle Euroopassa. Niilo oli Harryn mukana mm. Tylypahkassa. Neville pelkää kuollakseen Jone Nikulaa. Neville pystyy myös näkemään,Jone Nikulan, koska hän on nähnyt Metallican livenä.

Toisessa velhosodassa Neville auttoi Harrya tuhoamaan lordi Voldemortin perseen surmaamalla tämän Nagini-käärmeen, joka oli yksi Voldemortin penisksistä, katkaisemalla sen pään Rohkelikon miekalla. Samalla pelastettuaan Hermione Grangerin ja Ron Weasleyn kun Nagini oli hyökkäämässä heidän kimpuunsa. J. K. Rowling on kuitenkin jälkeenpäin väittänyt, että Neville kompastui ja miekka lensi vahingossa Härin päähän.

Myöhemmin Nevillestä tuli Tylypahkan kotihuora ja hän meni naimisiin Puuskupuhissa olleen Eevil Stöön kanssa.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki