Fandom

Potterwiki

Nymfadora Tonks

1 039sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
HP MdP HRpics 551.jpg
Nymfadora Lupin (os. Tonks)
Biograafista tietoa
Sukupuoli

Nainen

Silmien väri

Ruskeat (voi muuttaa tahdon voimalla)

Hiusten väri
Syntynyt

noin vuonna 1973

Kuollut

2.5.1998 (25-vuotias)

Perhe
Syntyperä

Puoliverinen

Arvonimi (/et)

Aurori

Alias
  • Dora
  • Tonks
Suojelius

susi

Ammatti
Uskollisuus
Ruutujen takana
Ensiesiintyminen

Harry Potter ja Feeniksin kilta

Viimeisin ilmestyminen

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Viimeinen esiintyminen

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Näyttelijät

Natalia Tena

Nymfadora Lupin (os. Tonks) (eng. Nymphadora Tonks) oli puoliverinen noita, joka oli jästisyntyisen Ted Tonksin ja noita Andromeda Mustan tytär. Tonks oli metamorfimaagi, jolla on kyky muuttaa ulkonäköään tahdon voimalla. Hän oli aurori ja kuului Feeniksin kiltaan. Tonks taisteli Salaperäisyyksien osastolla, tähtitornissa sekä Tylypahkan taistelussa. Salaperäisyyksien osaston taistelun ja Sirius Mustan kuoleman jälkeen Tonks rakastui Remus Lupiniin. Lupin yritti saada Tonksia luopumaan hänestä, sillä Lupin tunsi olevansa liian vaarallinen ja köyhä Tonksille. Kuudennen ja seitsemännen kirjan välillä he menivät naimisiin ja seitsemännen kirjan aikana heille syntyi poika, Ted Lupin.Kumpikin, Tonks ja Lupin, saivat surmansa Tylypahkan taistelussa.

Aikainen elämä ja opinnotMuokkaa

Tonks kävi Tylypahkan noitien ja velhojen koulua. Hän kuului Puuskupuhin tupaan ja vaikka hän olikin hajamielinen ja hänen sanottiin olevan huonosti käyttäytyvä, hän sai hyvät arvosanat koulusta ja meni aurorikoulutukseen päästyään Tylypahkasta. Alastor Vauhkomieli toimi Tonksin opettajana hänen opiskellessaan auroriksi ja heistä tuli hyvin läheisiä. Tonks valmistui auroriksi vuonna 1994.

Feeniksin kiltaMuokkaa

Tonks kuului uudelleen kasattuun Feeniksin kiltaan. Hänen tehtäviinsä killassa kuului kertoa taikaministeriön tapahtumia killalle, sekä vartioida Harry Potteriin liittyvää ennustusta salaperäisyyksien osastolla. Tonks oli osa ”etuvartiota” jonka tehtävä oli saattaa Harry Likusteritieltä Kalmanhanaukiolle. Tonks taisteli Salaperäisyyksien osastolla Kuolonsyöjien hyökättyä Harryn, Hermionen, Ronin, Nevillen, Lunan ja Ginnyn kimppuun. Tonks oli yksi harvoista Feeniksin killan jäsenistä, joka taisteli Tähtitornin taistelussa kuolonsyöjien hyökättyä Tylypahkaan kirjassa Harry Potter ja Puoliverinen prinssi.

Remus LupinMuokkaa

Työskenneltyään Feeniksin killassa yhdessä Remus Lupinin kanssa, Tonks rakastui Lupiniin. Lupin yritti työntää Tonksin luotaan, sanoen olevansa liian köyhä ja vaarallinen Tonksille. Tämä vaivasi Tonksia paljon ja hänen metamorfimaagin kykynsä heikentyivät. Myös Tonksin suojelius muutti muotoaan sudeksi. Ihmissuden purtua Billiä Fleur Delacour sanoi, ettei häntä kiinnosta, mitä ulkopuolella on. Myös Tonks yritti saada Lupinin tajuamaan, ettei hän välitä siitä, että Lupin on köyhä ja vaarallinen. Lopulta Nymfandora sai Lupinin vakuutettua, että he pärjäävät yhdessä. Lupin ja Tonks osallistuivat yhdessä Dumbledoren hautajaisiin ja menivät myöhemmin naimisiin. Heille syntyi poika, Ted Remus Lupin. Tediä kutsutaan usein Teddyksi, ja hän on metamorfimaagi kuten äitinsäkin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki