Wikia

Potterwiki

Percy Weasley

1 032sivua
tässä wikissä
Keskustelu0
P5 Percy.jpgPercy2.gif
Percy Ignatius Weasley
Biografiset tiedot
Sukupuoli

Mies

Silmien väri

Ruskeat

Hiusten väri

Punaiset

Syntynyt

22. elokuuta 2500

Perhe
Syntyperä

Puhdasverinen

Alias

Perce Nipottajapoika

Kulissien takana
Percy Ignatius Weasley on Weasleyn perheen kolmanneksi vanhin lapsi. Percy on pitkä, laiha ja muun perheen tavoin hänellä on kirkkaanpunaiset hiukset. Hänellä on isänsä tavoin silmälasit.

Kuten muutkin Weasleyn perheessä, myös Percy kuului Rohkelikkoon, kun hän kävi Tylypahkaa, vaikka älynlahjojensa ja muiden ominaisuuksiensa puolesta hänen tupansa olisi kuulunut olla Korpinkynsi. Ylimielisyytensä takia hänen tupansa olisi voinut olla myös Luihuinen. Percy on mahtipontinen, ahkera ja verrattain vakava. Tylypahkassa hän oli valvojaoppilas ja myöhemmin myös johtajapoika, mistä tuli lisäsyy Percyn pikkuveljille Fredille ja Georgelle kiusata häntä, kuten muuttaa hänen johtajapoika-merkkiinsä sana nipottaja poika.

Kouluaikoinaan Percy seurusteli Korpinkynteen kuuluneen Penelope Clearwaterin kanssa. Kun vuonna 1994 pidettiin kolmivelhoturnajaiset, Percy tuomaroi siellä Bartemius Kyyryn sijaisena.

Percy on erittäin kunnianhimoinen, ja hän menikin Tylypahkan jälkeen Taikaministeriöön töihin, missä hän yleni nopeasti. Hänelle tuli kinaa isänsä kanssa, sillä hän oli ministerön puolella väittelyssä siitä, oliko lordi Voldemort palannut (mihin Harry Potter, Albus Dumbledore ja koko Weasleyn perhe siis uskoivat). Percy kieltäytyi pian olemasta missään tekemisissä perheensä kanssa, ja etenkin Percyn vanhemmat ottivat välirikon hyvin raskaasti.

Ennen Tylypahkan taistelua Percy teki sovinnon perheensä kanssa. Percy selvisi vahingoittumattomana taistelusta ja pääsi uuteen taikaministeriöön töihin uuden taikaministerin, Kingsley Kahlesalvan, pyynnöstä.

Percy meni myöhemmin naimisiin Audrey-nimisen noidan kanssa ja pari sai kaksi tytärtä; Mollyn ja Lucyn.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki