Wikia

Potterwiki

Phineas Nigellus Musta

Keskustelu0
716sivua
tässä wikissä

PhineasN.Black
Phineas Nigellus Musta
Biografiset tiedot
Sukupuoli

Mies

Silmien väri

Mustat

Hiusten väri

Ruskeat

Syntynyt

1847

Kuollut

1926 (79-v.)

Perhe
Syntyperä

Puhdasverinen

Arvonimi(/et)
Ammatti

Rehtori

Liittoutumat
Kulissien takana

Professori Phineas Nigellus Musta (1847-1926) oli puhdasverinen velho, mahdollisesti Cygnus ja Ella Mustan poika. Hän oli Sirius, Elladora ja Isla Mustan veli. Phineas Nigellus on monen velhon ja noidan esi-isä Britanniassa. Hän meni opiskelemaan Tylypahkaan, ja hänet lajiteltiin Luihuisen tupaan. Hänestä tuli myöhemmin kaikkien aikojen ensimmäinen Tylypahkan rehtori, jonka tupa oli luihuinen. Hänestä ei myöskään pidetty.

Elämäkerta Muokkaa

Aikainen elämä Muokkaa

Phineas Nigellus syntyi Mustan sukuun Cygnus Musta I ja hänen vaimolleen. Hänellä oli kolme sisarusta: Sirius, Elladora ja Isla. Phineas kasvoi kotitaloudessa, jossa uskottiin vakaasti puhdasverisyyteen, ja sen takia he vihasivat jästisyntyisiä, joita he kutsuivat kuraverisiksi. Phineas Nigelluksen veli, Sirius, kuoli 1853 ollessaan kahdeksan vuotias, mistä Phineas saattoi saada traumoja.

Tylypahkan jälkeen Muokkaa

Suoritettuaan koulun vuonna 1865, Phineas meni naimisiin Ursula Flintin kanssa. Phineaksen ollessa 30-vuotias, he saivat ensimmäisen poikansa, Siriuksen, jonka he nimesivät Phineas Nigelluksen kuolleen isoveljen mukaan. He saivat Siriuksen jälkeen vielä neljä lasta: Phineaksen, joka poistettiin sukupuusta Phineaksen puolustettua jästisyntyisten oikeuksia, Cygnuksen, Belvinan ja Arcturuksen.

Tylypahkan rehtorina Muokkaa

Jonkin ajan kuluttua Phineas Nigellus Musta palasi Tylypahkaan, rehtorin virkaan. Myöhemmin hänen pojanpojanpojanpoikansa Sirius Musta kertoi Phineas Nigelluksen olleen vihatuin rehtori koskaan.

Kuolema Muokkaa

Phineas Nigellus Musta kuoli 1926 79-vuoden ikäisenä. Ennen kuolemistaan, Phineaksella oli viisi lasta, kymmenen lapsenlasta ja kaksi lapsenlapsenlasta.

Kuoleman jälkeenMuokkaa

Kirjoissa Phineas mainittiin usein oleilevan Dumbledoren kansliassa olevassa maalauksessaan, jossa hän salakuunteli usein Dumbledoren ja Harryn keskusteluja. Yleensä Phineas arvosteli Harryn "röyhkeää" käytöstä, mutta myös raivostui, kun Harry kertoi Mungduksen varastaneen Mustan suvun arvoesineitä. Dumbledore ei tuntunut pitävän Phineaksesta, jolle tämä usein sanoi aina jotain nokkelaa, hiljentäen maalauksen.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki