Fandom

Potterwiki

Pottervahti

1 035sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

”Hyvät kuulijat, tähän päättyy tämänkertainen Pottervahti. Emme tiedä, milloin pystymme lähettämään seuraavan ohjelman, mutta voitte luottaa siihen, että me palaamme vielä. Sormeilkaa valitsimianne, seuraava salasana on ’Villisilmä’. Turvatkaa toistenne elämä, olkaa uskollisia. Hyvää yötä. ”

- Näin Lee Jordan lopetti senkertaisen ohjelman vuonna 1998.

Pottervahti (engl. Potterwatch) oli piraattiradiokanava, jota juonsi Lee Jordan, kun velhomaailma oli lordi Voldemortin ikeen alla. Ohjelma oli suunnattu niille jotka kapinoivat Voldemortia vastaan ja tukivat Harry Potteria . Ohjelmaa juonsivat myös Fred Weasley, Kingsley Kahlesalpa ja Remus Lupin.

Aktiivisuus ja käyttötarkoitukset Muokkaa

Pottervahti välitti uutisia velhoyhdyskunnalle, joita Velhoradion verkkouutiset ja Päivän Profeetta eivät pitäneet mainitsemisen arvoisina, jotka molemmat olivat joutuneet Voldemortin valtaaman Taikaministeriön kynsiin. Lähetykset myös loivat uskoa sodan päättymiseen välittämällä tukevia viestejä Harry Potterille ja kaikille muille jotka vastustivat kuolonsyöjiä.

He myös lievensivät ’yleistä paniikkia’, jota taikaministeriö lietsoi, kumoamalla perättömiä huhuja, kuten sen että Voldemort voisi tappaa pelkän katseen voimalla. Lähetyksissä myös tiedotettiin kuolemista joita lordi Voldemort, kuolonsyöjät ja kaapparit olivat aiheuttaneet ja rohkaisivat noitia ja velhoja suojelemaan jästinaapureitaan loitsimalla yksinkertaisia taikoja näiden kotitalojen ympärille, suojaamaan kuolonsyöjien epätoivotuilta hyökkäyksiltä.

Koodinimet Muokkaa

Pottervahdin juontajat suojasivat henkilöllisyytensä käyttämällä lähetyksien ajan koodinimiä. Kuitenkin, ne jotka tunsivat juontajat, saattoivat tunnistaa heidät äänen perusteella.

~ Lee Jordan – ’Joki

~ Kingsley Kahlesalpa – ’Ruhtinas

~ Remus Lupin – ’Romulus

~ Fred Weasley – ’Floretti’ (aikaisemmin ’Jyrsijä’, mutta vaihtoi nimen, koska ei pitänyt siitä.)

Salasanat Muokkaa

Pottervahdin kuunteluun tarvittiin salasana. Napauttamalla radiota taikasauvalla ja sanomalla salasanan, henkilöllä saattoi kuunnella ohjelmaa. Uusi salasana ilmoitettiin aina lähetyksen lopussa. Kaikki tunnetut salasanat liittyivät jollainlailla Feeniksin Kiltaan – nimiin ja jäseniin. Jos jätti yhden ohjelman välistä oli vaikea kuunnella seuraavaakaan, koska salasana puuttui. Ainoa keino oli arvata salasana – Bill Weasley oli tässä erityisen hyvä.

Tunnetut salasanat

• Albus

• Dearborn

• Fawkes

• Longbottom

• Villisilmä

• Niittu

• Vauhkomieli

• Anturajalka

• Feeniksi

• Prewett

• Sirius

• Vance

• Wulfric

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki