Fandom

Potterwiki

Regulus Musta

1 036sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
RegulusBlackCloseUp.jpg
Regulus Musta
Biografiset tiedot
Sukupuoli

Mies

Syntynyt

1961

Kuollut

1979

Perhe
Syntyperä

Puhdasverinen

Liittoutumat
Kulissien takana

Regulus Arcturus Musta (en.Regulus Black) (1961-1979) oli Sirius Mustan veli. Hänet tunnetaan myös lyhenteellä R.A.M. Hän kuului Luihuisen tupaan ja liittyi aikuisena kuolonsyöjiin. Voldemortin kohdeltua kuitenkin julmasti Mustan suvun kotitonttua Oljoa, Regulus kääntyi lopulta Voldemortia vastaan. Hän oli ensimmäinen joka sai tietää Voldemortin hirnyrkeistä, sillä Oljo oli pakotettu juomaan myrkyn pois altaasta johon Voldemort oli kätkenyt yhden sellaisistaan, Luihuisen medaljongin. Oljon ei ollut tarkoitus edes selvitä hengissä kaiken jälkeen, mutta se onnistui kuitenkin kaikkoontumaan paikalta ennen kuin manaliusarmeija kävi sen kimppuun. Regulus ja Oljo palasivat takaisin tuolle samalaiselle paikalle mukanaan kopio hirnyrkistä, joka heidän oli tarkoitus asettaa aidon tilalle heti kun se saataisiin pois altaasta. Regulus suostui tällä kertaa itse juomaan myrkyn ja antoi Oljolle tehtäväksi tuhota aito hirnyrkki. Regulus käski Oljon kaikkoontumaan paikalta, sillä Regulus itse joutui manaliuksien hyökkäämäksi ja tappamaksi.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki