Wikia

Potterwiki

Remus Lupin

949sivua
tässä wikissä
Keskustelu0
X 85039243
Remus John Lupinin
(10.maaliskuuta 1960-2.toukokuuta 1998) hiekanruskeat hiuksensa ovat jo alkaneet harmaantua ja hän näyttää jatkuvasti väsyneeltä ja sairaalta, koska ihmissutena (puoliksi ihminen, puoliksi susi) olo vie häneltä voimat. Hänellä on veden väriset silmät. Lupin on köyhä ja hän käyttää resuisia vaatteita. Kaikista elämän saavutuksistaan huolimatta, mies on säilyttänyt pieniä rippeitä entisestä komeudestaan.

Fenrir Harmaaselkä -niminen ihmissusi puri Lupinia tämän ollessa pieni poika, joten hän on joutunut kärsimään ihmissusiudesta lähes koko elämänsä. Joka kuukausi täydenkuun aikaan Lupin muuttuu ihmissudeksi, ja voi pahimmassa tapauksessa hyökätä muiden kimppuun, ellei hän saa sudenmyrkkyjuomaa, joka tekee hänestä muodonmuutoksen ajaksi kesyn. Tylypahkan rehtori Albus Dumbledore tiesi asian ottaessaan Lupinin aikoinaan oppilaaksi Tylypahkaan, ja siksi tämä meni muodonmuutoksen ajaksi salakäytävää pitkin Tylyahoon, Rääkyvään Röttelöön. Tylyahon asukkaat luulivat, että talossa kummittelee ja Dumbledore vahvisti huhua. 

Vain Lupinin parhaat ystävät Sirius Musta, Harry Potterin isä, James Potter ja Peter Piskuila saivat tietää Remuksen olevan ihmissusi. He arvasivat asian itse aivan kuten Hermionekin myöhemmin. Nämä kouluttautuivat animaageiksi voidakseen pitää Lupinille seuraa muodonmuutosten aikaan, koska ihmissusi on vaarallinen vain ihmisille. James ja Sirius muuttuivat niin suuriksi eläimiksi (koira ja hirvi), että he olisivat pystyneet pitämään Remuksen kurissa, jos tämä olisi villiintynyt. Ystävysten lisäksi asiasta sai erään välikohtauksen takia tietää heidän rasvatukkainen koulukiusauksen kohde Severus Kalkaros. Dumledore teki Lupinista myös valvojaoppilaan. Lupin uskoo että Dumledore halusi hänen pitävän Siriusta ja Jamesia kurissa.

Lupin osallistuu taisteluun Taikaministeriön Salaperäisyyksien osastolla, jossa hän taistelee ja päihittää monta kuolonsyöjää.

Lupin pysyy aktiivisena kiltalaisena loppuun asti. Hänet kuullaan Pottervahti-radioasemalla salanimellä Romulus. Lupin osallistuu Tylypahkan taisteluun ja kuolee taistelun tuoksinassa. [ [fr:Remus Lupin]]

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki