FANDOM

Fenrir Harmaaselkä -niminen ihmissusi puri Lupinia juuri ennen hänen 5-vuotissyntymäpäiväänsä, joten hän on joutunut kärsimään ihmissusiudesta lähes koko elämänsä. Joka kuukausi täydenkuun aikaan Lupin muuttuu ihmissudeksi, ja voi pahimmassa tapauksessa hyökätä muiden kimppuun, ellei hän saa sudenmyrkkyjuomaa, joka tekee hänestä muodonmuutoksen ajaksi kesyn. Tylypahkan rehtori Albus Dumbledore tiesi asian ottaessaan Lupinin aikoinaan oppilaaksi Tylypahkaan, ja järjesti muodonmuutosten ajaksi Lupinin pääsyn Rääkyvään Röttelöön Tylyahon rajalla. Talosta kantautuvat riehunnan äänet saivat kyläläiset uskomaan että talossa kummittelee. Dumbledore vahvisti huhua. 

Vain Lupinin parhaat ystävät Sirius Musta, James Potter ja Peter Piskuilan saivat tietää Remuksen olevan ihmissusi. He arvasivat asian itse aivan kuten Hermionekin myöhemmin. Remuksen ystävät kouluttautuivat animaageiksi voidakseen pitää Lupinille seuraa muodonmuutosten aikaan, koska ihmissusi on vaarallinen vain ihmisille. James ja Sirius muuttuivat niin suuriksi eläimiksi (koira ja hirvi), että he olisivat pystyneet pitämään Remuksen kurissa, jos tämä olisi villiintynyt. Ystävysten lisäksi asiasta sai erään välikohtauksen takia tietää heidän koulukiusauksen kohteensa Severus Kalkaros. Viidentenä vuonnaan Tylypahkassa Lupinista tehtiin valvojaoppilas. Lupin uskoo että Dumbledore halusi hänen pitävän Siriusta ja Jamesia kurissa.

Aikuisiässään hän opetti vuoden Pimeyden voimilta suojautumista Tylypahkassa kunnes selkkaus johon liittyi Sirius Musta sai Remuksen unohtamaan sudenmyrkkyjuoman juonnin ja julkisesti paljasti Remuksen olevan ihmissusi. Heti seuraavana aamuna Remus jätti eroanomuksensa peläten että hän päätyisi uudelleen juoksentelemaan susimuodossa pitkin Tylypahkaa. Tämän vuoden aikana Remus ystävystyi Jamesin pojan Harry Potterin kanssa, joka oli tuohon aikaan kolmannella luokalla. Remus pysyi Harryn lempiopettajana tuosta aineesta.

Voldemortin noustua uudelleen Lupin liittyy Feeniksin killan riveihin ja osallistuu taisteluun Taikaministeriön Salaperäisyyksien osastolla, jossa hän taistelee ja päihittää monta kuolonsyöjää.

Lupin pysyy aktiivisena kiltalaisena loppuun asti. Hänet kuullaan Pottervahti-radioasemalla salanimellä Romulus. Lupin osallistuu Tylypahkan taisteluun ja saa surmansa Antonin Dolohovin käsissä. Samoihin aikoihin surmasi Bellatrix Lestrange hänen vaimonsa Nymfadoran.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki