Fandom

Potterwiki

Rohkelikon

1 037sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Rohkelikko on yksi Tylypahkan neljästä tuvasta. Sen perusti Godric Rohkelikko, joka arvosti oppilaissa urhoollisuutta, uskallusta ja pelottomuutta. Godric Rohkelikolla oli miekka, jolla on taikavoimia, joita Rohkelikkoon kuuluva velho voi käyttää. Myöhemmin Harry joutuu käyttämään Rohkelikon miekkaa taistelussa pimeyden voimia vastaan.

Harryn kouluaikana Rohkelikon tuvanjohtajana toimii muodonmuutosten opettaja, professori Minerva McGarmiwa. Rohkelikon valvojaoppilaita ovat mm. Percy Weasley, Ron Weasley ja Hermione Granger.

Monet kuuluisat aurorit, eli pimeyden voimia vastaan taistelevat velhot, kuten Harry Potterin vanhemmat Lily Evans ja James Potter, tulivat Rohkelikosta.

Rohkelikot asuvat yhdessä Tylypahkan lukuisista torneista. Rohkelikkotorniin vievät pitkät portaat, jotka joissakin kohdin vaihtavat paikkaa. Tornin oviaukko on reikä seinässä, ja se on piilotettu "Lihavaa leidiä" esittävän muotokuvan taakse. Päästäkseen Rohkelikkotornin ovesta sisään, on tiedettävä tunnussana ja kerrottava se oviaukkoa vartioivalle Lihavalle leidille, jonka muotokuva heilahtaa sivuun oikeasta tunnussanasta. Tunnussanat vaihtuvat aina aika-ajoin. Rohkelikkotornin oleskeluhuone on kotoisa pyöreä, kiviseinäinen huone, jossa on mukavia nojatuoleja ja leimuava takkatuli. Tuvasta johtavat portaat tyttöjen ja poikien erillisiin makuusaleihin. Tyttöjen makuusaliin johtavat portaat muuttuvat liukkaaksi liukumäeksi, jos joku poika yrittää nousta niitä pitkin.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki