Wikia

Potterwiki

Rowena Korpinkynnen diadeemi

Keskustelu0
717sivua
tässä wikissä
Rowena Korpinkynsi|
550w movies deathly hallows 02
omisti eläessään diadeemin, johon oli kaiverrettu hänen mottonsa "Suurin aarre on ymmärrys rajaton".

HistoriaMuokkaa

Helena KorpinkynsiMuokkaa

Tarun mukaan diadeemi teki käyttäjästään älykkäämmän, ja kateellisena äitinsä saamasta huomiosta Korpinkynnen tytär Helena Korpinkynsi varasti diadeemin tullakseen viisammaksi ja lähti Tylypahkasta. Korpinkynsi salasi menetyksensä ja tyttärensä petoksen kaikilta, jopa muilta perustajilta. Vuosia myöhemmin hän sairastui ja halutessaan nähdä lapsensa vielä kerran ennen kuolemaansa hän lähetti Helenaan rakastuneen Verisen paronin tämän perään. Paroni löysikin Helenan albanialaisesta metsästä ja naisen kieltäydyttyä lähtemästä hänen mukaansa kiivasluonteinen Paroni surmasi rakastettunsa ja järkyttyneenä teostaan riisti hengen myös itseltään. Ennen kuolemaansa Helena oli ehtinyt piilottaa diadeemin onttoon puuhun, jossa se säilyi monta sataa vuotta.

Tom ValedroMuokkaa

Lopulta 1940-luvulla nuori Tom Lomen Valedro onnistui liehittelemään tuolloin Harmaa leidi -nimisenä aaveena tunnetun Helena Korpinkynnen kertomaan tarinansa. Valmistuttuaan Tylypahkasta Valedro matkusti Albaniaan ja etsi onton puun, johon Helena oli diadeemin kätkenyt. Hän teki diadeemista hirnyrkin ja salakuljetti sen takaisin Tylypahkaan sillä verukkeella, että kävi hakemassa pimeyden voimilta suojautumisen opettajan työpaikkaa. Hän piilotti korun Tarvehuoneeseen pyydettyään sitä muuttumaan paikaksi, johon voisi piilottaa jotakin.

Harry PotterMuokkaa

Vuonna 1998 lordi Voldemortin elihänen-joka-jääköön-nimeämättä hirnyrkkejä metsästävä Harry Potter sai Harmaan leidin avulla tietää diadeemin tarinan ja pystyi päättelemään sen olinpaikan. Hän oli nähnyt korun jo edellisenä vuonna piilottaessaan Puoliverisen Prinssin vanhan koulukirjan Tarvehuoneeseen ja merkitessään diadeemin avulla paikan, johon kirjansa jätti. Etsinnät kuitenkin keskeytyivät Draco Malfoyn, Vincent Crabben ja Gregory Goylen hyökätessä Harryn ja hänen ystäviensä kimppuun. Seuranneen taistelun aikana Crabbe sytytti Pirunpalon, joka tuhosi koko huoneen. Kaikki muut huoneessa olleet, paitsi Crabbe parka itse onnistuivat pakenemaan ja Harry onnistui nappaamaan diadeemin mukaansa roihun keskeltä. Se oli kuitenkin ehtinyt jo kärsiä vaurioita kirotusta tulesta ja hajosi Harryn käsiin.

LähteetMuokkaa

[img=http://www.empireonline.com/images/uploaded/The-Diadem-Of-Ravenclaw.jpg]

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki