Fandom

Potterwiki

Ruttusarvinen niistaisikki

1 038sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Ruttusarvisen niistaisikin olemassaolosta ei ole varmaa tietoa. Niistaisikista on kuitenkin Ksenofilius Lovekivan ja hänen tyttärensä Lunan mukaan paljon näköhavaintoja. Suurin osa kuitenkin pitää niistaisikkia mielikuvitusolentona, eikä kukaan oikein ota Ksenofiliuksen puheita todesta (ymmärrettävistä syistä...).

Asuinalue Muokkaa

Jos nyt oletamme, että tämä niistaisikki on todellinen, missä päin maailmaa se eläisi? Luultavimmin se asuisi Ruotsissa, sillä viidennen kirjan lopulla Luna ilmoitti Harrylle, että hän ja hänen isänsä ovat menossa kesällä Ruotsiin etsimään niistaisikkeja.

Ulkonäkö ja tuntomerkit Muokkaa

Ruttusarvisen niistaisikin ulkönäköä on vaikea arvioida, koska kukaan ei ole sitä todistetusti nähnyt. Näköhavaintojen mukaan se on kuitenkin suhteellisen isokokoinen, ja sillä on Lovekivojen mukaan valtava sarvi, joka uusiutuu hajottuaan. Kirjassa Harry Potter ja kuoleman valjelukset (Engl. Harry Potter and the Deathly Hallows) Harryn, Ronin ja Hermionen vieraillessa Ksenofiliuksen luona, Ksenofilius väittää purskeen sarvea ruttusarvisen niistaisikin sarveksi, joka myöhemmin saman vierailun aikana räjähti. Myöhemmin keväällä 1998 Luna sanoi, että sarvi oli varmasti jo uusiutunut. Sarvi siis oli todistetusti purskeen sarvi, mutta saimme selville, että niistaisikin sarven oletetaan olevan samanlainen.

Voimat ja taidot Muokkaa

Ruttusarvisen niistaisikin voimista ei tiedetä paljon. Lovekivojen puheiden perusteella se on kuitenkin "Erittäin taikavoimainen eläin". Niistaisikilla ei ole siipiä, joten se ei osaa lentää.

Luonne ja käyttäytyminen Muokkaa

Niistaisikki on Ksenofilius Lovekivan mukaan "hyvin herkkä". Tämän hän mainitsee Hermione Grangerille seitsemännessä kirjassa tämän kysyessä, mistä Ksenofilius oli saanut purskeen sarven (jota Ksenofilius luulee varmasti yhä niistaisikin sarveksi).

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki