FANDOM

X 9e92b2d2.jpg
Sibylla Punurmio
(engl. Sybill Trelawney) on Tylypahkan noitien ja velhojen koulun opettaja, ja hänen oppiaineensa on ennustus. Hän pitää tapanaan tunneilla ennustaa oppilaille kaikkea ikävää, esimerkiksi Harry Potterille hän ennusti kaameaa ja varhaista kuolemaa, joka tosin ei toteutunut. Sibyllaa pidetään yleisesti huijarina, ja rehtori Albus Dumbledore nimittikin hänet virkaansa vain kahdesta syystä. Toinen oli se, että Sibylla Punurmio oli erittäin lahjakkaan näkijän Kassandra Punurmion lapsenlapsenlapsenlapsi. Lisäksi Sibylla on ainakin kahdesti ennustanut oikeasti, vaikkakin Sibylla itse ei muista. Juuri Sibylla lausui Harrya ja Voldemortia koskevan ennustuksen. Kun Dolores Pimento oli Tylypahkan yli-inkvisiittori, hän erotti Sibyllan virastaan. Dumbledore kuitenkin käytti rehtorin asemaansa ja salli Sibyllan edelleen asua Tylypahkassa, joskin ilman työtä. Pimennon lähdettyä Tylypahkasta Punurmio nimitettiin takaisin virkaansa. Sibylla ennusti Dolores Pimennolle "kohtalokasta vaaraa" mutta Pimento piti sitä huuhaana. Tämä ennustus meni oikein - Harry ja Hermione huijasivat Pimennon menemään metsään, josta kentaurit ja Ruaah nappasivat Pimennon.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki